
NEDĒĻAS FILMA: Hobits: Negaidīts ceļojums 0
Pītera Džeksona jaunākā filma “Hobits: Negaidīts ceļojums” atgriežas tajā pasaulē, kuras vizualizēšana šim jaunzēlandietim sagādāja trīs “Oskarus”, uzņemot arī tik veiksmīgo “Gredzenu pavēlnieka” triloģiju.
Atkāpjoties pagātnē un ekranizējot notikumus, kas notikuši pirms “Gredzenu pavēlnieka”, Džeksons ne vien apgūst jaunas tehnoloģijas, bet arī jaunā kvalitātē paceļ fantastikas filmu vizuālo izpildījumu.
“Gredzenu pavēlnieka” amizantais Golums iedvesmoja radīt ne tikai “Avataru”, bet arī radīja iespaidīgu pavērsienu tehnoloģiju attīstībā, kā arī, protams, ļāva turpināt atklāt Tolkīna fantāzijā uzburtās pasaules notikumus, kuriem jau sen ķēries klāt jaunzēlandietis Pīters Džeksons. Viņa jaunākā filma, atzīmējot “Hobita” grāmatas 75. dzimšanas dienu, svin kārtējo uzvaru tehnoloģiju attīstībā. Tā uzņemta jaunā formātā – HRF 3D jeb daudzkadru 3 formātā, kas ne vien piedāvā īpaši dzidru attēlu, bet ierasto 24 kadru vietā vienas sekundes laikā demonstrē 48 kadrus, tādējādi, protams, radot arvien reālistiskāku uz ekrāna uzburto pasauli. Filmas “Hobits: Negaidīts ceļojums” gadījumā tas ir īpaši svarīgi, jo notikumi, kuros ierauts hobits Bilbo Baginss, pie mierīgas ikdienas pieradis cilvēkveidīgs radījums, tiek ierauts rūķu atriebībā, un tas nozīmē gan cīņu ar šķietami neuzvaramu pretinieku, gan piedzīvojumus, no kuriem galva reibst, jo tik krāsains personāžu un sižeta pavērsienu kaleidoskops, kāds, sekojot Tolkīna romānam burtu pa burtam, radīts Pītera Džeksona režijā, var apdullināt ne tikai žanra cienītājus, bet arī tos, kuriem tas bijis vienaldzīgs nepietiekamās realitātes dēļ. Lai arī, protams, kas tāds realitātē nemaz notikt nevarētu, par reālismu autori parūpējušies par visiem 100 procentiem. Tam palīdz gan jaunās tehnoloģijas, gan Džeksona godīgums attiecībā pret oriģināldarba autora ieceri un arī saviem varoņiem, kurus viņš apveltījis gan ar cilvēcīgām iezīmēm, gan komiskām īpašībām, ko grāmatas lappusēs nenolasīt, bet, skatoties lielajā ekrānā, var piefiksēt vismazāko žestu un mīmiku, kas, kaut arī datoru ģenerēta, tomēr neizskatās sintētiska, bet meistarīgi realizēta, pateicoties profesionālai komandai un milzīgam budžetam.
“Hobits: Negaidīts ceļojums”, visticamāk, plūks laurus “Oskaru” tehniskajās nominācijās, jo par labāko filmu vismaz līdz šim redzētā kontekstā to pagrūti nosaukt, taču tas nekādā veidā neatņem šīs filmas kvalitātes, kas gan vairāk attiecināmas uz izpildījumu (mākslinieks, grims, operators, režisors), ne aktierspēli, kaut arī šajā sadaļā atrodamas pērles.
Apbruņojies aiz ne tik baltas bārdas, Īena Makelana burvis Gendalfs ir viedais barvedis, kurš ar pareizā mirklī ieturētu pauzi vai nepateiktu vārdu ļauj notikumiem risināties tā, kā tiem jārisinās. Bet cīņas un atriebes kārie rūķi un baram piepulcinātais Bilbo, uz dažām minūtēm pavīdošais Elijas Vuda Frodo un Endija Sērkisa Golums ļauj ne vien labsirdīgi pasmaidīt, bet arī trīs stundu garumā iejusties realitātē, kuras notikumi tiks atklāti vēl divās filmās – nākamā uz ekrāniem nonāks jau 2013. gadā.
UZZIŅA: “Hobits: Negaidīts ceļojums”/”The Hobbit: The Unexpected Journey” ASV, Jaunzēlande, 2012. Režisors: Pīters Džeksons Lomās: Mārtins Frīmens, Īens Makelans, Ričards Ermiteidžs, Džeimss Nesbits, Keita Blānšeta, Hugo Vīvings, Kens Stots, Īens Holms, Kristofers Lī, Elija Vuds, Endijs Sērkiss No 14. decembra “Kino Citadele”, “Cinamon” un “Multikino”
31. oktobrī Pīters Džeksons nosvinēja jau 51. dzimšanas dienu, un šis vīrs, kurš ir režisors, scenārists, producents un arī aktieris, pasaules slavu guva, pateicoties Tolkīna darbu ekranizācijām. Kaut arī kino viņš debitēja pirms 25 gadiem, Džeksona vērienīgais darbs, lielajam ekrānam adaptējot “Gredzenu pavēlnieka” triloģiju, viņam sagādāja ne vien trīs “Oskarus”, četras Britu Kinoakadēmijas balvas, Amerikas Režisoru ģildes augstāko apbalvojumu un vēl arī “Zelta globusu”, bet arī stabilu vietu Holivudā, ļaujot gan strādāt dažādos žanros (Džeksons ir viens no animācijas filmas “Tintiņa piedzīvojumi” un zinātniskās fantastikas filmas “9. rajons” producentiem), gan pārveidot kinoklasiku (filma “Karalis Kongs”), gan adaptēt bestsellerus (“Dārgie pīšļi”). Taču, šķiet, visbrīvāk viņš jūtas Tolkīna grāmatu brīnumainajā pasaulē. Reiz atzinis, ka par visu vairāk viņam nepatīk pompozas, pretenciozas filmas, Pīters Džeksons ar jaunāko “Hobita” ekranizāciju pierāda, ka arī labi zināmus stāstus var izteikti jaunā formātā, un HFR 3D bilde ir viņa lielākais palīgs.
Reklāma
|