Ne tikai “Bentley”, “Jaguar” un “Volvo” 0
Uz Ženēvas izstādi brauc ne tikai pērles un zvaigznes skatīties. Tās, protams, ir skaistas, taču pat praktiskākajās versijās (“Jaguar” piedāvā nelielu krosoveru!) tik dārgas. Par Eiropas Gada auto kronētais “Volvo XC40”, piemēram, maksās gandrīz 50 000… Bet jaunumu “TOP 10” piedāvā šo to arī taupīgam vidusslānim. Pie tā (cenas zem 20 000 eiro) arī šodien mazliet pakavēsimies.
“Kia Ceed”
Kompaktklase (tā pati, no kuras nāk Latvijas “Gada auto 2018 “Hyundai i30″”). Tiešs “VW Golf” konkurents. Latvijas tirgū jau iepriekšējais modelis gandrīz sasniedza līdera kontrolskaitļus. Un bija trešais.
Kas jauns? Pirmkārt, no vārda pazudis dīvainais apostrofs. Šis ir “Ceed” nevis “Cee’d” kā iepriekšējās divas paaudzes. Glīts. “Kia” dizaina kvalitātes komentārus, kā saka, neprasa jau gadus desmit, kopš uzņēmums nolaupīja vadošo dizaineru pašam “Audi”… Tāds kā sportiskāks izskatās, pat sēdpozīcijas mazliet zemākas. Praktiskais rezultāts – vairāk vietas garākiem braucējiem, kuri agrāk par zemiem griestiem sūdzējās.
Jauna platforma, kura esot gan vieglāka, gan stingrāka par iepriekšējo. Visām mūsdienu prasībām atbilstošs dzinēju piedāvājums (100 – 140 ZS). Stiprākajiem pievienojams jaunums – septiņpakāpju divsajūgu automātiska ātrumkārba. Nu gluži kā “Audi”…
Salīdzinot ar premium – ironija ir nevietā. Jau vairākus gadus skaidrs, ka šā koncerna (“Hyundai”/”Kia”) darinājumi tehniski neatpaliek no pasaules autobūves līderiem. Aprīkojumā ar modernajām tehnoloģijām reizēm tos pat pārspēj. Tā šim ir automātiskas tālās gaismas un bezatslēgas piekļuve jau lētākajās “bāzes” komplektācijās. Un par papildu naudiņu var dabūt visus brīnumus, kādus vien auto datorizācija spēj piedāvāt. Līdz pat “autopilotam”, kurš līdz 120 km/h ātrumam spēs pa lielceļa joslu braukt pilnīgi patstāvīgi.
Škoda “Fabia”
Mazā klase. Kāda nu “mazā”. Tikai sprīdi par “Ceed” īsāka. Toties pēc prognozēm būs vismaz par dažiem eirotūkstošiem lētāka. Un neapšaubāmi vietu Latvijas mazauto “TOP 6” saglabās.
Interesanta ir “Fabia” autoru pilnīga atteikšanās no dīzeļdzinējiem. Tikai benzīns. Četri šķietami ļoti maziņi motoriņi – viena litra tilpums, trīs cilindri. Diviem nekādu turbīnu. 59 vai 74 ZS. Šķiet gluži vai pārlieku skopi. Taču – ar šādiem motoriem savulaik tika braukts sacīkstēs, no Rīgas līdz Liepājai niknākie spēja tikt nepilnās divās stundās. Vai tagad drīkst ātrāk? Un nav jau tā, ka neko stiprāku “Fabia” vairs nepiedāvātu. Var dabūt arī turbo. Un pāri par 100 zirgiem, kas šāda svara (knapi virs tonnas) auto ir ļoti daudz. Turklāt šo iespējams komplektēt ar īstu “VW”/”Audi” DSG kārbu. Un pat 18 collu riteņiem. Ko gan Latvijas iedzīvotājam nez vai vajadzētu darīt…