
Nav kam izkratīt sirdi? Nebēdā, palīdzēt var jauna mobilā lietotne 0
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Centrālās statistikas pārvaldes šogad veiktā aptauja rāda, ka vairāk nekā puse aptaujāto jeb 52,8% iedzīvotāju vecumā no 16 gadiem atzinuši, ka Covid-19 krīze negatīvi ietekmējusi viņu garīgo veselību. Lai problēmu risinātu, Latvijā izstrādāta mobilā lietotne “Dia.lv”, kas ļaus ikvienam gribētājam “izkratīt sirdi” par noteiktu skaitu tematu. Izstrādātāji norāda, ka tiks uzklausīts jebkura vecuma cilvēks.
“Nepieciešamību pēc šādas mobilās lietotnes, kas spēj pildīt emocionāla atbalsta funkciju, iepriekš savā dzīvē izjutuši vairāki no mūsu komandas pārstāvjiem, atzīstot, ka kādā no dzīves posmiem tā būtu bijusi ļoti noderīga. Redzot, kā pandēmija ietekmē cilvēkus – rada bailes, neziņu, šķelšanos –, sapratām, ka šis ir īstais laiks, kad aktualizēt un realizēt ideju par šo lietotni,” norāda izstrādātāju “Catsy Cat Studio” projektu vadītājs Mārtiņš Īviņš.
Pieteikšanās lietotnē, kas pieejama gan “Google Play”, gan “App Store” lietotņu veikalos, ir tipiska un vienkārša – jāpiekrīt lietotnes lietošanas noteikumiem, jāievada tālruņa numurs, vārds, e-pasts, dzimšanas dati un dzimums. Tāpat sākumā jānorāda lietotnes valoda.
Pieejamas ir trīs – latviešu, krievu un angļu. Reģistrēšanās procesa laikā gan radās problēmas – pirms reģistrēšanās pabeigšanas izgāju no lietotnes, bet, kad atgriezos, visa saskarne bija pārtulkota angļu valodā. Iestatījumos gan joprojām rādījās, ka valoda ir latviešu. Atkal izejot un ieejot lietotnē, latviešu valoda atgriezās. Jācer, ka izstrādātāji šādas nianses ātri vien izķers un novērsīs.
Kad reģistrācija ir veikta, sākumekrānā zem nosaukuma “Kas jūs nomāc?” parādās dažādi temati. Izkratīt sirdi varam par ģimenes lietām, par attiecībām, skolu, darbu, reliģiju, atkarībām u. c. tematiem. Kopumā tādu ir divpadsmit.
Citos lietotnes logos redzama veikto zvanu vēsture, profila informācija, kā arī pieejamo sarunu minūšu apjoms. Jā, lietotne būtībā ir maksas. Reģistrējoties izstrādātāji dāvina 30 minūtes bezmaksas sarunu, bet par papildu apjomu jau jāmaksā. Izcenojums ir vienkāršs – par 40 minūtēm jāmaksā četri eiro, par 70 minūtēm jāmaksā septiņi eiro, bet par 100 minūtēm jāmaksā 10 eiro. Būtībā – eiro par katrām desmit minūtēm.
Kad esam nobrieduši sarunai, izvēlamies sev interesējošo tēmu un ekrānā būtu jāizlec vairākiem uzklausītājiem, kas gatavi jūs uzklausīt. No tiem būtu jāizvēlas sev vēlamais. Diemžēl nevienā no divpadsmit tēmām nebija neviena, kas ar mani gribētu parunāt.
Atradu, ka ir arī īpaša lietotne uzklausītājiem – “Dia Listener”, taču, tur ievadot tālruņa numuru, piereģistrēties nevaru, jo mans numurs neparādās “Dia” datubāzē. Tātad brīvprātīgu uzklausītāju lietotnē nebūs. Bet kas tad manī klausīsies? Paši lietotnes izstrādātāji vai gaidāma kāda uzklausītāju piesaistes kampaņa? Tas pagaidām nav zināms. Uzskatu, ka lietotne nebūtu jāizsludina kā izmantojama, ja realitātē tā tāda nav, un bez uzklausītājiem “Dia” ir bezjēdzīga.
Lietotni “Dia” izstrādājuši Jevgēņijs Rožkovs, Anna Megija Sauka, Pāvels Šamparovs un Mārtiņš Īviņš.