Bez reitingiem sabiedriskajam medijam ir arī citi kritēriji – skatītāju uzticēšanās, satura ietekme un citi. Tās ir lietas, ko mēra, veicot sabiedriskā labuma testu. Līdz šim šis tests bijis visai nepilnīgs. Šā gada sabiedriskajā pasūtījumā noteikts, ka tests jāpapildina ar astoņiem jauniem indikatoriem. Vai tas tā notiks? 2
Pasūtot šā gada sabiedrisko mediju darbības izvērtējumu, sabiedriskā labuma testā jaunie kritēriji tiks iekļauti. Esam lūguši, lai tas tiktu izdarīts.
Pašlaik sabiedriskais pasūtījums lielā mērā tiek formēts NEPLP un sabiedrisko mediju savstarpējā saspēlē. Vai šā dokumenta tapšanā nav jāiesaista plašāka sabiedrība?
Tas ir jautājums, pie kā strādā kolēģi Ieva Beitika un Ivars Āboliņš. Sabiedrības iesaiste ir nepieciešama un savā ziņā tā jau notiek arī ar Sabiedriskās konsultatīvās padomes (SKP) starpniecību. Tiesa, te mēs redzam – jo aktīvāks ir kādas konkrētas interešu grupas cilvēks vai cilvēku kopa, jo tā tiek vairāk sadzirdēta, kamēr citas – iespējams, ne mazāk būtiskas intereses – var palikt ēnā.
Vai nebūtu lietderīgi par sabiedrisko pasūtījumu rīkot, piemēram, parlamentārās debates?
Tas būtu labi. Protams, ja no debatētāju puses par to ir patiesa interese.