Iepriekšējais NEPLP sastāvs skaļi pieteica cīņu pret Krievijas propagandas kanāliem. Viens kanāls uz laiku tika izslēgts no ētera. Vai šī cīņa devusi cerēto rezultātu un vai šo praksi turpināsiet? 2
Toreiz tas lielā mērā bija tāds politiskais uzstādījums. Šobrīd ir jāskatās uz citu tendenci, proti, ir liela interese par Eiropā ražota krieviskā satura izplatīšanu. Visa Eiropa domā par TV kanālu krievu valodā. Un te jāsaprot, ko darām mēs. Arī mums jāatrod ceļš, kā uzrunāt cilvēkus, kuriem latviešu valoda vai nu nav saprotama, vai viņi to negrib saprast. Lai viņiem pavēstītu, ka informatīvā telpa nav tikai Krievijas kanāli, ka ir arī cits saturs. Kā to darīt, par to mums skaidras pārliecības nav.
Cik efektīva bija Krievijas TV kanāla izslēgšana no ētera?
No biznesa viedokļa tas bija slikti, jo ļoti daudzi klienti aizgāja no legāli strādājošiem kabeļoperatoriem, īpaši Latgales pusē. Cilvēki par diviem eiro var nopirkt kartīti, kas ļauj mēnesi internetā skatīties 180 TV kanālus. Kāds gan vispār bizness tur iespējams vietējam legālam kabeļoperatoram?
Vai Krievijas kanālu satura uzraudzība turpinās, un kāda ir aktuālā situācija?
Mums ir līgums ar Aizsardzības ministriju – viņi monitorē Krievijas mediju darbību. Jāteic, ka šobrīd Krievijas kanālos nav bijis neviena tik koša gadījuma, par kuru būtu bijis pamats sākt tiesvedību par pārkāpumu.
NEPLP nupat pabeigusi sabiedriskā pasūtījuma izpildes vērtēšanu LTV un LR par aizvadīto gadu. Kādi ir secinājumi?
LTV pērn vairākkārt bijusi visvairāk skatīto kanālu pirmajās vietās, kas nozīmē, ka viņu saturu patērē vairāk cilvēku. Pozitīvi vērtējama ir LTV spēja valsts līmenī pacelt nodokļu maksāšanas jautājumu, radot rezonansi, kas novedusi pie pozitīvām pārmaiņām valsts pārvaldē. Veiksmes stāsts ir arī vairākas LTV veidotas kultūrvēsturiski nozīmīgas filmas, kuras pērk arī citas Eiropas raidorganizācijas. Viens no LTV nepaveiktajiem uzdevumiem vēl kopš aizpagājušā gada ir ārpolitikas raidījuma izveide.
Sabiedriskais pasūtījums tomēr ir diezgan izplūdis dokuments, kurā brīžam trūkst skaidri definētu sasniedzamu mērķu. Tas atsaucas arī uz tā izpildes vērtējuma kvalitāti?
Sabiedriskajā pasūtījumā ir daļa, ko varētu saukt par “ūdeni”. Tas, uz ko mums pamatā būtu jāskatās, ir LTV un LR sasniegtā auditorija, skatītāju un klausītāju apmierinātība ar saturu, kā arī klikšķu skaits, vērtējot lsm.lv. Tas būtu tas rezultatīvais rādītājs, kas mums jāvērtē. Ja reitingi krītas, tas nozīmē, ka ir slikti. Tad kaut kas jāmaina.