Foto: Ieva Leiniša/LETA

“Narvesen” ieviesis dabiskus papīra krūžu vāciņus 0

Rūpējoties par ekoloģiskā nospieduma mazināšanu un mudinot sabiedrību izvēlēties ilgtspējīgus paradumus, mazumtirdzniecības tīkls “Narvesen” ieviesis “Future Smart Duo” vāciņus, kas izgatavoti no koka un cukurniedru izspaidu šķiedras un ir pilnībā kompostējami vai pārstrādājami, aģentūru LETA informēja “Narvesen” sabiedrisko attiecību konsultante Nadīna Erdmane.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Viņa atgādināja, ka pērn “Narvesen” tirdzniecības vietās ieviesa dabiskas, 100% pārstrādājamas līdzi ņemamās kafijas krūzes. Savukārt jaunie vāciņi no 20.aprīļa pakāpeniski ieviesti visās “Narvesen” tirdzniecības vietās.

Erdmane skaidroja, ka tāpat kā “Huhtamaki” papīra krūžu sastāvā, arī jauno vāciņu sastāvā nav plastmasas. To galvenā sastāvdaļa ir cukura ražošanas blakusprodukts – cukurniedru izspaidas, kas līdz ar koksnes šķiedru pārstrādātas īpašā kartonā. Cukurniedru izspaidas ir dabisks blakusprodukts pēc cukurniedru sulas ieguves. Tās pārsvarā nonāk atkritumos, kur dabā sadalās, tomēr šīs šķiedras ir piemērotas ilgtspējīgu iesaiņojumu ražošanai. Turklāt cukurniedres ir viens no visātrāk atjaunojamiem dabas resursiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

SIA “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena stāstīja, ka līdz 2021.gadam paredzēta vienreizlietojamo plastmasas izstrādājumu aizliegumu. Līdz ar to jebkurā “Narvesen” tirdzniecības vietā joprojām ir iespējams iegādāties kafiju līdzņemšanai savā krūzītē vai, baudot karsto dzērienu uz vietas, atteikties no vāciņa pavisam.

“Tāpat kā visur pasaulē, arī Latvijā videi draudzīgs un ilgtspējīgs dzīvesveids vairs nav tikai stilīga tendence, bet gan faktors, kas ietekmē mūsu visu kopīgo nākotni. Tā ir arī pašsaprotama klientu prasība, atbalstot tos mazumtirgotājus, kuri apliecina klientiem svarīgas vērtības. “Narvesen” pieredze liecina, ka tas var būt abpusējs process, kurā uzņēmums seko klienta vēlmēm un vienlaikus mudina pircējus izdarīt atbildīgas izvēles,” uzsvēra Dovidena.

Viņa piebilda, ka līdzīgi kā papīra krūzes, arī jaunieviestie vāciņi tiek ražoti “Huhtamaki” ražotnēs Eiropā, bet izejvielas iegādātas no uzticamiem sadarbības partneriem Āzijā. “Future Smart Duo” vāciņi sertificēti kā industriāli un mājas apstākļos kompostējams materiāls.

“Narvesen Baltija” reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10,593 miljoni eiro. “Narvesen Baltija” apgrozījums 2018.gadā bija 64,22 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa bija 1,579 miljoni eiro.

Finanšu dati par 2019.gadu nav publiskoti.

“Narvesen” iekļauts “Reitan” uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “Coffee Inn”, “Pressbyrån”, “R-kiosk” un “7-Eleven”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.