Nākotnes pilsētnieka auto: tas dzimis turpat, kur trakais vīruss 3
Lai piedod man pierasti prestižo un plaši pazīstamo marku jaunumu prezentētāji – interesantākais šī dīvainā pavasara auto jaunums nenāk no viņiem.
Lai gan – saukt “Geely” (“Zhejiang Geely Holding Group”) par ķīnieti nez vai vairs var.
Kopš dibināšanas 1997. gadā tas kļuvis par īstenu un visai ietekmīgu pasaules pilsoni. Tam pieder pat “Volvo” – neapšaubāmi viens no arī pretenciozākajā Latvijas auto lietotāju daļā par prestižu un visaugstākās uzticamības zīmolu atzītais.
Manevrs līdzīgs savulaik “Renault” manevram ar “Dacia” pirkumu veiktajam. Vadmotīvs arī – ir jāvar būvēt relatīvi lētus auto! “Dacia” jau piedāvā “Sandero” par nepilniem 9000 eiro.
Bet piedāvā ar jaunākajām normām neatbilstošu benzīna dzinēju. Benzīna – tātad joprojām akcīzes nodokļu ēnā. “Maple” – pilnībā elektropiedziņa. Par šādu cenu?!
Pārāk mazs būs? Nē. Nedaudz virs četriem metriem. Kā populārie VW “T-cross”, “Suzuki Vitara”, “Opel Mokka”. Pārāk nemoderns un bez digitālām “fīčām”?
Pārāk maza nobraukuma rezerve? Nē. 300 kilometrus ar vienu uzlādi sola. Un pašu uzlādi visai ātru. Pat izcilu jaudas superatjaunošanas pakalpojumu piedāvāšot – visas baterijas nomaiņu dažās minūtēs.
Vienīgais, ko dinamikas kārie Rietumu eksperti šim pārmet, ir “lēnums”. Veselas 12 sekundes vajadzēšot, lai 100 km/h sasniegtu. Nu, nu…
Pirmkārt, 12 sek. nemaz nav tik dikti daudz. “Landcruiser” ar 177 ZS nevar ātrāk. Otrkārt, vairākkārt esmu teicis, ka stulbs ir šis “līdz simtam” kritērijs.
Kur tad tā startēsi? Pilsētā taču nedrīkst. Uz šosejas – absurds. Labāk derētu 0–60 km/h. Un te “Maple” nu nekādi nevar būt lēns, jo elektromotors ar visu momentu griež jau no nulles.
Vārdu sakot, šis laikam ir elektrisks auto, kuru pasaule tiešām gaida. Būšot pārdošanā jau šogad. Nav gan pagaidām īsti skaidrs, kā jaunums iebrauks pa savu ražotāju intereses sargājošās Eiropas vārtiem. Ceru – izdosies.