Nākošnedēļ gatavojas izsludināt Skanstes tramvaja projekta sabiedrisko apspriedi 0
Rīgas pilsētas būvvalde 12.martā izsludinās sabiedrisko apspriedi par Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektu, liecina būvvaldes mājaslapā publicētais paziņojums.
Būvniecības ierosinātājs ir SIA “Rīgas satiksme”, bet būvprojekta izstrādātājs SIA “BRD Projekts.”
Iepazīties ar materiāliem par būvniecības ieceri varēs būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4, portālos “www.rpbv.lv” un “www.eriga.lv” sadaļā “Sabiedrības līdzdalība”.
Tāpat iecere tiks izstādīta stendos Krišjāņa Barona ielas un Pērnavas ielas krustojumā, Pētersalas un Pulkveža Brieža ielas krustojumā un Eksporta un Elizabetes ielas krustojuma skvērā.
Kā skaidro būvvalde, Rīgas pilsētas Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā uz 2020.gadu kā sasniedzamais mērķis noteikts oglekļa dioksīda (CO2) emisiju samazinājums par 65% pret 1990.gadu un slāpekļa dioksīda (NO2) gada vidējās koncentrācijas samazinājums, uz 2020.gadu sasniedzot mazāk nekā 40 mikrogramus kubikmetrā.
Lai to sasniegtu, “Rīgas satiksme” ilgtermiņa stratēģijā 2012.-2033.gadam kā stratēģisko mērķi izvirzījusi nodrošināt pilsētas iedzīvotājiem un viesiem sabiedrisko transportu, kas ir ērts, ātrs, pieejams, drošs un videi draudzīgs. Tieši tramvajs ir viens no tiem transportlīdzekļu viediem, kas ļaujot samazināt emisiju daudzumu, uzsver būvvalde.
Decembra izskaņā, Rīgas apkaimju alianse, protestējot pret to, ka par Skanstes tramvaja ieceri netika rīkota publiskā apspriede, Rīgas domē organizēja paši savu sabiedrisko sanāksmi. Lai gan uz to bija aicināti ierasties arī atbildīgo pašvaldības institūciju pārstāvji – neviens no viņiem neieradās.
Pēc apspriedes alianse un vēl vairākas citas iedzīvotāju biedrības nolēma, ka Rīgas domi aicinās pilnībā pārtraukt Skanstes tramvaja līnijas izbūvi un izvērtēt citu maršrutu alternatīvas. Kopumā iedzīvotāji izstrādāja aptuveni desmit priekšlikumus, kuri tika apkopoti un iesniegti atbildīgajām domes institūcijām.
Projekta kopējās izmaksas lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, “Rīgas satiksmes” līdzfinansējums – 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai – 4,33 miljoni eiro.
Vienlaikus, reaģējot uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu “Rīgas satiksmē”, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) decembra beigās pieņēma lēmumu apturēt Eiropas Savienības (ES) fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar KNAB sāktajiem kriminālprocesiem.
ES fondu maksājumi varētu tikt atjaunoti tikai tad, kad tiks gūts apstiprinājums, ka tiesībsargājošo institūciju sāktajai izmeklēšanai un aizdomām par krāpšanu nav nekādas saistības ar “Rīgas satiksmes” īstenoto ES fondu līdzfinansēto Skanstes tramvaja līnijas projektu.