Foto – Dainis Bušmanis

Lielajā ģildē izskanēs pēc Agneses ierosmes veidotā kamermūzikas koncertprogramma „Franču sešinieks un kazas deja”. “Sešinieks” ir viens no slavenākajiem grupējumiem Rietumu mūzikas vēsturē, slavenie Mijo, Onegērs un Pulenks, arī mazāk pazīstamie Dirē, Oriku un Taijfēru. Viņu laiks ir 20. gadsimta 20. gadi, kad pēc Pirmā pasaules kara mākslā sācies pilnīgi cits laikmets. „Tā ir mūzika, kura tolaik tika spēlēta salonos, paši komponisti to atskaņoja kafejnīcās, brīvā atmosfērā, turpat līdzās tika smēķēts, iedzerts vīns vai tēja. Koncerta pirmajā daļā vēlamies radīt šo nepiespiesto atmosfēru – par šo laiku stāstīs Orests Silabriedis, bet uz ekrāna redzēsim franču sešinieka fotogrāfijas, arī liecības karikatūrās, kurās franču sešinieks attēlots visai bieži. Koncerta otrajā daļā – vairāk īstas koncertzāles atmosfēra– Mijo un Pulenks, kuri ir spilgtākie „sešinieka” pārstāvji.” 1

Agnese ir nenogurstoša kamermūzikas programmu dalībniece un arī iniciatore. Mūziķe teic – tas ļaujot pamainīt mūzikas “gaisu” un kopspēles partnerus. Decembrī viņas klavierspēle skanēja operdziedātājas Evijas Martinsone solokoncertā, decembrī noslēdzās muzicējot kopā koncertsērijā kopā ar Berlīnes filharmoniķu izcilo kontrabasistu Gunāru Upatnieku, atskaņojot Botezīni, Gliēra, Fallas, Šostakoviča un Vaska mūziku programmā „Kontrabasa koncertstāsts”, piedaloties Valmieras teātra aktierim Mārtiņam Meieram. „Gunārs ir mans klasesbiedrs kopš Dārziņskolas laikiem, tad arī sākām kopā muzicēt un nu jau kopā spēlējam aptuveni desmit gadu. Ir ārkārtīgi interesanti sadarboties ar viņu, jo Gunārs, atbraucis no Berlīnes, ved līdzi citu elpu, nav „ieaudzis” vietējā vidē, un tā var kopā pateikt kaut ko jaunu. Šī programma man bija ļoti mīļa, pirmoreiz tā izskanēja pirms trim gadiem, un ļoti vēlējos to atkārtot. Tas vienkārši ir jādzird – kopā ar Mārtiņa Meiera runāto, brīnišķīgo vācu autora Patrika Zīskinda monologu par kontrabasu un skaistā mūzika kontrabasam un klavierēm ar Gunāru Upatnieku. Prieks, ka tagad ir daudz jaunu, labu koncertzāļu – Liepājā, Jūrmalā, Cēsīs, Rēzeknē, kurās uzstāties, tikai Rīgā tās vēl ļoti trūkst!!! Es ceru, ka mūziķu sapnis par koncertzāli Rīgā drīz piepildīsies!”
Paralēli temperamentīga repertuāra cienītājus priecēs spāņu un čigānu kamermūzikas koncertprogramma, kurā Agnese Egliņa muzicēs kopā ar soprānu Marlēnu Keini un vijolnieci Paulu Šūmani. „Abas man ir jaunas skatuves partneres, un šī programma ir atkal kaut kas pilnīgi savādāks. Ar Marlēnu mūs kopā saveda gadījums – spēlēju koncertā, kurā dziedātāja arī viņa. Man ļoti patika viņas temperaments, dzirksts mūzikā un vēlme būt spilgtai, tāpēc laikam ļoti organiski saaugām kopā. Spāņu mūzika brīnišķīgi savijas ar viņas personību. Paula Šūmane nesen ir atgriezusies no Francijas, tāpēc domāju, ka arī viņas spēle būs kaut kas sen nedzirdēts un īpašs. Man patīk parādīt publikai kaut ko jaunu – gan mūziku, gan māksliniekus.”

Koncertā Agnese uz kopīgu muzicēšanu aicinājusi LNSO pūšaminstrumentu grupu koncertmeistarus – Ditu Krenbergu (flauta), Egilu Upatnieku (oboja), Mārtiņu Circeni (klarnete) un Jāni Semjonovu (fagots). „Ar katru no šī koncerta mūziķiem jau iepriekš esam veidojuši kopīgas programmas. Tas ir foršākais, ka esam muzicējuši kopā un ir uzkrāta kopīga skatuves pieredze. Tāpēc, atkal satiekoties, ir lieliska sajūta spēlēt kopā.”

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas
„Jau piecus gadus nemainīga vērtība Agneses radošajā ikdienā ir trio „Art-i-Shock” sastāvs. Agnese skaidro – nosaukuma vārdu spēle savieno mākslas un pārsteiguma ideju, kam klāt piejaukts arī joks par veselībai noderīgo dārzeni. Trio kopā ar Agnesi muzicē čelliste Guna Šnē, valsts kamerorķestra „Sinfonietta Rīga” čellu grupas koncertmeistare, kā arī sitaminstrumentāliste Elīna Endzele. Ansambļa pirmā uzstāšanās notika 2011. gada Lielās Mūzikas Balvas pasniegšanas ceremonijā opernamā, kurā nominētas vienā kategorijā – „Par labāko darbu ansamblī” – bija visas trīs mūziķes. Toreiz balvu saņēma Agnese, taču „Latvijas koncertu” direktoram Guntaram Ķirsim ienāca prātā salikt visas mūziķes vienā skatuves priekšnesumā. Agnese smejas – konkurences sajūta kopā muzicēšanas prieku neesot aptumšojusi. „Andrejs Puškarevs tika uzaicināts veidot aranžējumu Astora Pjacollas skaņdarbam. Pēc koncerta sapratām, ka mums tīri labi kopā iet.” Nu jau ansamblis var lepoties ar vairāk nekā desmit īpaši viņam rakstītu jaundarbu, kā arī ar vairākām koncertprogrammām. „Mūs vieno ne tikai mūzikas ķīmija, bet arī sadzīviskas attiecības – izbraucieni satuvina. Esam dažādas pēc rakstura. Sadalām pienākumus no menedžmenta un sabiedriskajām attiecībām līdz koncertu plānošanai.” Kopā koncertēts Gibraltārā, Albānijā, Lietuvā, Igaunijā un Norvēģijā un arī Latvijā. Februārī trio piedalīsies „Latvijas koncertu” veidotajā cikla koncertos „Patiešām maziņiem” – nākamie akadēmiskās mūzikas cienītājiem kopā ar Karinu Bērziņu un kontrtenoru Sergeju Jēgeru iepazīs „Jauno Sīpoliņa piedzīvojumus” mūzikā.
Agnese ir nenogurstoša kamermūzikas programmu dalībniece un arī iniciatore. Mūziķe teic – tas ļaujot pamainīt mūzikas “gaisu” un kopspēles partnerus. Decembrī viņas klavierspēle skanēja operdziedātājas Evijas Martinsone solokoncertā, decembrī noslēdzās muzicējot kopā koncertsērijā kopā ar Berlīnes filharmoniķu izcilo kontrabasistu Gunāru Upatnieku, atskaņojot Botezīni, Gliēra, Fallas, Šostakoviča un Vaska mūziku programmā „Kontrabasa koncertstāsts”, piedaloties Valmieras teātra aktierim Mārtiņam Meieram. „Gunārs ir mans klasesbiedrs kopš Dārziņskolas laikiem, tad arī sākām kopā muzicēt un nu jau kopā spēlējam aptuveni desmit gadu. Ir ārkārtīgi interesanti sadarboties ar viņu, jo Gunārs, atbraucis no Berlīnes, ved līdzi citu elpu, nav „ieaudzis” vietējā vidē, un tā var kopā pateikt kaut ko jaunu. Šī programma man bija ļoti mīļa, pirmoreiz tā izskanēja pirms trim gadiem, un ļoti vēlējos to atkārtot. Tas vienkārši ir jādzird – kopā ar Mārtiņa Meiera runāto, brīnišķīgo vācu autora Patrika Zīskinda monologu par kontrabasu un skaistā mūzika kontrabasam un klavierēm ar Gunāru Upatnieku. Prieks, ka tagad ir daudz jaunu, labu koncertzāļu – Liepājā, Jūrmalā, Cēsīs, Rēzeknē, kurās uzstāties, tikai Rīgā tās vēl ļoti trūkst!!! Es ceru, ka mūziķu sapnis par koncertzāli Rīgā drīz piepildīsies!”
Paralēli temperamentīga repertuāra cienītājus priecēs spāņu un čigānu kamermūzikas koncertprogramma, kurā Agnese Egliņa muzicēs kopā ar soprānu Marlēnu Keini un vijolnieci Paulu Šūmani. „Abas man ir jaunas skatuves partneres, un šī programma ir atkal kaut kas pilnīgi savādāks. Ar Marlēnu mūs kopā saveda gadījums – spēlēju koncertā, kurā dziedātāja arī viņa. Man ļoti patika viņas temperaments, dzirksts mūzikā un vēlme būt spilgtai, tāpēc laikam ļoti organiski saaugām kopā. Spāņu mūzika brīnišķīgi savijas ar viņas personību. Paula Šūmane nesen ir atgriezusies no Francijas, tāpēc domāju, ka arī viņas spēle būs kaut kas sen nedzirdēts un īpašs. Man patīk parādīt publikai kaut ko jaunu – gan mūziku, gan māksliniekus.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.