Mūzikas bibliotēka mākonī: salīdzinām “Spotify” un “Deezer” 6
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Par mūzikas straumēšanas sinonīmu pēdējās desmitgades laikā kļuvis “Spotify”, kuru lejupielādējuši vairāk nekā miljards cilvēku.
“Spotify” bija pirmie šāda veida pakalpojuma nodrošinātāji, kuri platformu atvēra visai pasaulei. “Spotify” tiešām ir ērts rīks ar milzīgu mūzikas bibliotēku. Tomēr gana daudz cilvēku par labāku uzskata “Deezer”, kas startēja vien mazliet vēlāk, taču globāli kļuva atpazīstams daudz vēlāk.
Pievienošanās abām platformām ir pavisam vienkārša. To darot pirmo reizi, jānorāda ierastā informācija, kas nepieciešama dažādu platformu un rīku izmantošanai – e-pasts, jāizdomā parole un lietotājvārds. Tāpat abas platformas grib mūsu dzimšanas datumu un dzimumu. Pamatojumu šo datu iegūšanai gan neizprotu. Par laimi, reģistrēties un vēlāk pieteikties “Spotify” pakalpojumā var arī ar “Facebook” kontu, bet “Deezer” gadījumā – gan ar “Google”, gan “Facebook”.
Uzreiz pēc minētās informācijas norādīšanas gan “Spotify”, gan “Deezer” piedāvā palīdzēt izveidot pirmo dziesmu sarakstu – izlec dažādu mākslinieku un veselu žanru nosaukumi un bildes – atliek vien izvēlēties savus favorītus un tos pievienot dziesmu sarakstam. Pamatojoties uz izvēlētajiem māksliniekiem un žanriem, platformu algoritms automātiski ģenerē dažādus dziesmu sarakstus, kas varētu atbilst jūsu vēlmēm.
Sliktā ziņa – platformu bezmaksas versijas neļauj spēlēt precīzu izvēlēto dziesmu. Uz tās var tikai “uzskriet”, klausoties visu miksēto dziesmu sarakstu vai visu grupas diskogrāfiju, turklāt atskaņošana notiek jauktā secībā. Tas viss darīts ar nolūku, lai klients izvēlētos maksas versiju. Jāatzīst, mūzikas straumēšanas platformām ar šiem noteikumiem tiešām izdevies ievērojamu skaitu klientu pārvilināt uz maksas versijām.
Kad sākat maksāt, viss kļūst daudz vienkāršāks – varat veidot paši savu dziesmu sarakstus, atskaņot izvēlēto dziesmu kaut desmit reizes pēc kārtas. Varat dziesmas lejupielādēt, lai klausītos vietās, kur nav pieejas internetam, bet pats galvenais – platformas paliek brīvas no reklāmām. Bezmaksas versijā tās tiek atskaņotas būtībā pēc katras dziesmas, bieži pat vairākas reklāmas pēc kārtas un tās mēdz būt pat iestarpinātas dziesmu laikā.
Kopumā abas platformas ir ļoti līdzīgas, bet atšķiras nianses. Piemēram, “Spotify” piedāvā ievērojami lielāku podkāstu skaitu. Tomēr arī “Deezer” ir azotē paslēpts kas unikāls – platforma nodrošina tiešsaistes radio straumēšanu, ko “Spotify” vispār nepiedāvā.
Svarīga ir arī mūzikas kvalitāte. “Deezer” standarta atskaņošanas kvalitāte MP3 dziesmām ir 320 Kbit/sekundē, kā arī par papildu pieciem eiro var abonēt “High Fidelity” (HiFi) augstas kvalitātes mūzikas atskaņošanu (1411 Kbit/sekundē). “Spotify” šādu pakalpojumu vēl nepiedāvā, bet mēļo, ka tas varētu notikt līdz šī gada beigām. Šobrīd “Spotify” visu saturu atskaņo 320 Kbit/sekundē kvalitātē.
Savukārt, ja ir svarīgi straumēšanas platformu savienot ar citām gudrajām ierīcēm, ir jāizvēlas “Spotify”. Teju ar garantiju citas ierīces spēs saslēgties un sadarboties ar “Spotify”, bet par “Deezer” diemžēl to teikt nevar.
Ja lietojat “Spotify”, nav īpašu argumentu, lai pārietu uz “Deezer”. Tieši to pašu var teikt arī, ja lietojat “Deezer”. Abas platformas ļauj atskaņot vairāk nekā 70 miljonus dziesmu un maksā būtībā identiski, arī lietotņu dizains un lietošanas pieredze ir ļoti līdzīga. Pakalpojums vienai ierīcei abās platformās maksā 6,99 eiro, bet ģimenes paka “Deezer” (10,49 eiro) ir par pusotru eiro lētāka.