Muzeju balvu – Zelta putekli – šogad saņēmis Ludzas novadpētniecības muzejs 0
Latvijas Muzeju biedrības (LMB) gada balvu “Zelta puteklis 2015” par gada ieguldījumu nacionālo vērtību saglabāšanā ieguvis Ludzas Novadpētniecības muzejs par objektu “Rija”, liecina LMB informācija.
Latvijas Dabas muzejs saņēmis balvas divās nominācijās – par izglītības pasākumu ciklu “Dabas akadēmija” muzejs saņēmis balvu nominācijā “Izglītojošs projekts muzejā 2015”, bet par izstādi “Skat – logā skelets!” muzejs ieguvis balvu nominācijā “Gada tematiskā izstāde 2015”.
Balvu nominācijā “Muzeja pieejamības projekts 2015” saņēmis mākslas muzejs “Rīgas Birža” par Ģimenes ceļvedi izstādēs, bet Jūrmalas pilsētas muzejs par multimediālu ekspozīciju “Raiņa T elpa. Plašums. Dziļums. Bezgalība” ieguvis balvu nominācijā “Inovācijas muzejā 2015”.
Balvu nominācijā “Gada mākslas izstāde 2015” ieguvis Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzejs par Jāzepa Pīgožņa balvas “Par labāko Latvijas ainavu glezniecībā” konkursa izstādi, savukārt nominācijā “Gada publikācija (monogrāfija, filma u.c.) 2015” balvu saņēmis Latvijas Kara muzejs par “I pasaules kara atklātnes Latvijas Kara muzeja kolekcijā”.
Kategorijā “Gada ekspozīcija 2015” muzejiem ar darbinieku skaitu līdz desmit cilvēkiem pie balvas ticis Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs par ekspozīciju “Stacijas dzīve”, bet šajā nominācijā ar darbinieku skaitu no 11 līdz 50 cilvēkiem “Zelta putekļa” balva tikusi Tukuma muzejam par ekspozīciju “Saldūdens zveja Pastariņa stāstos”.
LMB, izvērtējot 2015.gadā paveikto, ar Atzinības rakstu godinājusi Latvijas Nacionālo mākslas muzeju par mārketinga aktivitāti, rīkojot atvērto durvju dienu, bet Atzinības rakstu kā gada brīvprātīgie saņēmuši Linda Sosāre, Emma Ikstrums un Sergejs Tretjakovs.
Balva “Zelta puteklis 2015” tiek pasniegta, lai sekmētu ilgtspējīgu un kvalitatīvu muzeju nozares attīstību Latvijā. Balvu LMB pasniedza jau sesto reizi.
Balvas pretendentu apzināšanas un pasniegšanas mērķis ir veicināt muzeju nozares attīstību un veidot pozitīvu muzeju darba publicitāti, uzsverot radīto produktu kvalitāti, radošumu, pieejamību un nozīmi sabiedrībai.