Analizējot internetā pieejamos datus, pie interesantiem novērojumiem un secinājumiem ir nonākusi uzņēmuma “SEO Aģentūra” komanda. Viņi pētījuši, cik daudz cilvēku visā pasaulē pēdējo 5 gadu laikā “Google” meklējuši informāciju par Latviju.
Interesanti, ka Pasaules basketbola čempionāta rezultāti, kad, kā zināms, Latvijas vīriešu basketbola izlase izcīnīja augsto 5. vietu, ir būtiski palielinājuši cilvēku interesi par mūsu valsti.
Interese bijusi pat lielāka, nekā pēc Pasaules hokeja čempionāta, kurā Latvijas komanda izcīnīja 3. vietu. Turklāt mūsu basketbolistu panākumi ir radījuši lielāko interesi par Latviju pēdējo 3 gadu laikā.
Minētie dati iegūti no “Google” programmas “Google Trends”.
Miķelis Kalniņš “SEO Aģentūras” vadītājs komentē iegūto informāciju: “Konkrētos datus atklājām, jo vēlējāmies noskaidrot, cik liels mūsu MILZĪGAIS panākums (5. vieta Pasaules čempionātā basketbolā) ir licies pārējai pasaulei. Pat man kā basketbola pazinējam bija liels pārsteigums, ka latviešu sniegums basketbola laukumā ir radījis tik lielu globālu interesi. Lielāku nekā Latvijas hokejas izlases izcīnītā 3. vieta!
Kas ir interesanti – pēc “Google” datiem, arī Latvijas basketbolista Kristapa Porziņģa pāriešana uz Bostonas “Celtics” komandu, ir izraisījusi lielāku interesi par Latviju nekā mūsu izcīnītās bronzas medaļas. Saprotu, ka pirmajā brīdī šādi dati var likties nekorekti, bet jāatceras, ka globāli basketbols ir daudz populārāks par hokeju.”
Iepriekš jau ziņojām, ka Latvijas izlase, pirmo reizi piedaloties pasaules kausā, spēja izcīnīt 5.vietu. Vispirms apakšgrupā Latvijas izlase pārspēja Franciju un Libānu, bet zaudēja Kanādai. Nākamajā kārtā Latvijas izlase uzveica Spāniju un Brazīliju, iekļūstot ceturtdaļfinālā, kur piekāpās Vācijai. Cīņā par 5.- 8.vietu Latvija vispirms uzvarēja Itāliju, bet čempionātu noslēdza ar Lietuvas sagraušanu.