“Latvijas Avīze” – visvairāk lasītais, pirktais un abonētais dienas laikraksts Latvijā 2
Pēc pētījumu kompānijas “TNS Latvia” pavasara datiem, laikraksts “Latvijas Avīze” ir visvairāk lasītā dienas avīze Latvijā. Turklāt mūsu avīze joprojām ir arī visvairāk abonētais dienas laikraksts latviešu valodā un arī visvairāk pārdotā avīze, kas likumsakarīgi šobrīd atspoguļojas arī pētījuma rezultātos.
Elīna Krūze, “TNS Latvia” Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja: “Jaunākie pētījuma rezultāti ir par 2014. gada pavasara periodu, kurā TNS veica 3525 intervijas visā Latvijā. Laikraksta “Latvijas Avīze” vienu numuru šajā aptaujas periodā lasīja vai caurskatīja vidēji 90 000 iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem “Latvijas Avīze” ir visvairāk lasītais laikraksts starp nacionālajiem dienas laikrakstiem Latvijā kopumā, kā arī ārpus Rīgas dzīvojošo iedzīvotāju vidū. Savukārt žurnāls “Praktiskais Latvietis” ir otrs visvairāk lasītais preses izdevums starp izdevniecības “Lauku Avīze” izdotajiem izdevumiem. Žurnāla “Praktiskais Latvietis” vienu numuru šajā aptaujas periodā lasīja vai caurskatīja vidēji 49 000 Latvijas iedzīvotāju.”
Jāpiebilst, ka “Latvijas Avīzes” vidējā viena numura auditorija – 90 000 lasītāju – saglabājusies nemainīga gada laikā. “LA” kopējā auditorija (izlasīts vismaz viens numurs no pēdējiem sešiem) ir 155 000.
Linda Rasa, “Latvijas Avīzes” galvenā redaktore: “Šī ziņa par “Latvijas Avīzes” panākumu priecē visus redakcijas darbiniekus. Mums tas ir labs apliecinājums, ka mūsu darbs jums, cienījamie “LA” lasītāji, ir vajadzīgs. Laikraksta saturs ir svarīgākais, kāpēc daudzi Latvijas cilvēki “Latvijas Avīzi” sauc par savējo. Lūk, kādus vērtējumus esam saņēmuši no dažādiem mūsu lasītājiem: “”Latvijas Avīzes” saturā arvien ir aktuāla, ticama un interesanta informācija. “Latvijas Avīze” ir latviska, atklāta un godīga. Priecē satura daudzveidība, lietišķums un, protams, valoda, kas nav piebārstīta ar svešvārdiem. “Latvijas Avīze” ir laikraksts, kas nav izlasāms dažās minūtēs. Avīze, kas nāk talkā ar izziņu un praktiskiem padomiem.” Paldies par novērtējumu un par to, ka izvēlaties tieši mūsu avīzi!”
Žurnālam “Praktiskais Latvietis” pavasarī arī vērojams straujš auditorijas pieaugums – salīdzinājumā ar ziemas periodu tas audzis par deviņiem tūkstošiem lasītāju, sasniedzot viena numura kopējo auditoriju 49 tūkstošus lasītāju. Šāda lieliska rezultāta gūšanā īpaši nopelni ir jaunajai un enerģiskajai žurnāla redaktorei Sandrai Ruskai, kuras vadībā žurnālam veikti dizainiski uzlabojumi un papildināta arī saturiskā puse. Sandra Ruska: “Mūsu lasītājam atbildi uz konkrēto jautājumu vajag tad, kad viņam tas ir aktuāli. Man ir lauksaimnieces izglītība, es dzīvoju laukos, tāpēc varu viegli sekot līdzi gan dabas ritmam, gan aktuālajiem darbiem sezonā, un tas viss atainojas arī žurnālā. Ja lasītāji saņem izsmeļošas atbildes uz saviem jautājumiem, vairojas viņu uzticība žurnālam, un to apliecina auditorijas pētījumi. Jo vairāk par konkrēto tēmu rakstām, jo vairāk cilvēki jautā. Piemēram, šogad žurnāla lappusēs sākām pievērsties biškopībai, un pēc lasītāju vēstulēm varam spriest, ka viņiem šis temats ir aktuāls.”
Tāpat ar rezultātiem priecē interneta portāls www.la.lv, kuram aprīlī bijuši vairāk nekā 170 tūkstoši unikālo lietotāju, bet kopējais skatījumu skaits pārsniedzis 2,5 miljonus (“Gemius” dati, 2014. g. aprīlis) .
Top 5
Dienas laikrakstu viena numura auditorijas “Top 5″*
* “Latvijas Avīze” – 90 000
* “Diena”
* “Vesti segodņa”
* “Neatkarīgā Rīta Avīze”
* “Dienas Bizness”
* Saskaņā ar “TNS Latvia” un izdevēju vienošanos citu laikrakstu auditorijas bez viņu piekrišanas nedrīkstam publicēt.
Uzziņa
Kā notiek aptauja
TNS preses auditorijas pētījumu veic, aptaujājot 15 līdz 74 gadus vecus Latvijas iedzīvotājus. Ik mēnesi TNS intervētāji visā Latvijā veic apmēram 1000 intervijas. Tās notiek pie iedzīvotājiem mājās, kur intervētājs uzdod jautājumus par preses izdevumu lasīšanu. Iedzīvotāji pētījumam tiek izvēlēti nejauši. Respondentam datorā tiek rādīti vairāk nekā 200 pētījumā iekļauto preses izdevumu nosaukumu logotipi. Par katru preses izdevumu, kuru respondents ir lasījis vai caurskatījis, intervētājs precizē, cik no pēdējiem sešiem iznākušajiem numuriem cilvēks ir lasījis. Šis pēdējo sešu numuru lasīšanas jautājums tad arī veido konkrētā preses izdevuma vidējo auditoriju – vidēji cik daudz Latvijas iedzīvotāju izlasa vienu preses izdevuma numuru. Protams, visus iedzīvotājus tik īsā laika periodā nav iespējams aptaujāt, tāpēc talkā nāk statistika, kas ļauj ar noteiktu varbūtību attiecināt pētījuma rezultātus uz visiem iedzīvotājiem. Respondentam, kas piedalās aptaujā, ir liela atbildība, jo viena respondenta viedoklis pārstāv vidēji 600 iedzīvotājus.