“Mums kā valstij jāeksportē vairāk visu, ko vien varam – arī pakalpojumus.” Lingebērziņš komentē, kā veicināt medicīnas tūrismu 36

“Uz visu to medicīnas tūrismu mums primāri jāskatās caur eksporta tēmu. Mums kā valstij ir jāeksportē vairāk visu, ko vien mēs varam eksportēt, un ar eksportu saprotot ne tikai ražotu preci, bet arī pakalpojumus,” tā TV24 raidījumā “Preses klubs” pauda Biznesa augstskolas “Turība” Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāns un Latvijas Tūrisma operatoru un aģentu asociācijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Lingebērziņš, diskutējot par tūrismu, tostarp medicīnas tūrismu Latvijā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Strādājot nozarē un nodarbojoties ar pakalpojuma esportu, arvien sarunās ar valdības pārstāvjiem tiekot secināts, ka viņu izpratne par pakalpojumu eksportu esot “ārkārtīgi vāja”. Tūrisms netiekot identificēts kā veids, kā ir iespējams pelnīt, tā norādīja Lingebērziņš.

“Un šeit mēs runājam par veselības pakalpojumu eksportu, manuprāt, tas jau ir tāds nākamais solis, kur mēs ejam tā saucamajās specializācijās. Skatoties no tādas biznesa perspektīvas, ja uzņēmējam gribas nopelnīt vairāk naudu, tad man ir jāizdomā, kādu vēl pakalpojumu vai produktu es varu vēl radīt! Nu, tātad, ja mums trūkst budžetā katru gadu…Nu, gribam vēl 100 miljonus klāt! Tad re kur ir viens virziens, kur mēs varam tikt pie tā. Tur tāds aplis sanāk – ja mēs sakām, ka veselības aprūpē mums nav finansējums, nav atalgojums medmāsām, ārstiem, visam pārējam, labi, kur mēs varam dabūt naudu? Drukāt mēs nevaram, nu, tad mums ir kaut kas jāpārdod,” tā ieteica tūrisma nozares eksperts Ligebērziņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kamēr mēs Latvijā meklējam savas viedās specializācijas IT jomā vai ražošanā, pakalpojums ir “elastīgāks šajā ziņā”, vērsa uzmanību tūrisma eksperts. Pakalpojumu var sākt pārdot ārvalstu tirgos – izdomājām produktu, pārdodam. “Privātā medicīna ar šo jau nodarbojas. Un pieprasījums ir! Tas uzdevums, ko tad publiskā puse var vairāk darīt, ir radīt šo te tēlu, uzticību. Tad, ja mēs dodamies veselības tūrismā – saņemt pakalpojumu ārvalstīs, mums ir svarīgi, kāda ir tā garantija, ka tas būs labs pakalpojums. Tas jau ir stāsts arī par tādu valsts tēlu, vietas tēlu, par tādu mūsu kopējo zīmolu,” tā TV24 raidījumā “Preses klubs” sacīja Lingebērziņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.