Motociklisti pikti uz Putina “vilkiem” 3
“Nakts vilki” ir ne vien Krievijas prezidenta Vladimira Putina politikas atbalstītāji, to līderi ar labu vārdu bieži piemin arī Staļinu. Īpaša nozīme šim grupējumam bijusi arī Krimas aneksijā, par ko tās pārstāvji izpelnījušies apbalvojumus no Putina. Savukārt Krievijā viņi nodibinājuši organizāciju “Antimaidans”, kas solījis izrēķināties ar Kremļa opozīciju. “Nakts vilki” jeb, kā daudzviet viņus dēvē, motociklistu banda pēdējās dienās sataisījusi lielu troksni, jo vairāki šā kluba pārstāvji nav ielaisti Polijā, Lietuvā, Austrijā un Vācijā. Tomēr daži no viņiem nokļuvuši Minhenē, kā arī mēģinājuši iebraukt Vācijā ar avioreisiem. Liegumus iebraukt Eiropas valstīs skarbi kritizējusi Krievijas Ārlietu ministrija.
“Nakts vilki” radījuši arī nepatikšanas cilvēkiem, kuriem braukšana ar motociklu ir prieks, nevis politika. Latvijas motoklubu asociācijas un tradīcijām bagātākā Latvijas motokluba “Vēja brāļu ordenis” vadītāju Aivaru Freimani jeb Frīdi sazvanu brīdī, kad viņš atrodas Zalcburgā, Austrijā. “Uz robežas mūs aizturēja Polijas robežsargi. Man līdzi bija arī motociklisti no Krievijas, kuri nav “Nakts vilku” biedri. Mūs divas stundas uz robežas pārbaudīja, vai neesam no “Nakts vilkiem”, tas bija laika zaudējums, jo bez kavēšanās mēs galamērķī būtu ieradušies agrāk,” teic Frīdis un piebilst, ka pēc “Nakts vilku” provokatīvā brauciena visā Eiropā motociklisti ir spiesti rēķināties ar apgrūtinošām pārbaudēm. “Baikeru vidū “Nakts vilkus” neieredz. Baikeri ir brīva kustība – uzkāpjam uz moča un aizbraucam līdz Zalcburgai – tā ir brīvība. Taču, kad pasākumos ienāk politika, vairs nav brīvības. Ja esi saistīts ar valsts struktūrām, tava brīvība ir zudusi. Zinu, ka daudzi citi Krievijas motoklubi “Nakts vilkus” neieredz un nav labās domās par viņiem,” skaidro Frīdis. Kluba biedrus viņš sauc par “putinjūgendu”, jo tajā esot daudz jaunu motociklistu ar attiecīgiem uzskatiem.
Skarbs vērtējumā par “Nakts vilkiem” ir motokluba “Durka racing” loceklis Artis Ozols, kurš uzsver, ka “Nakts vilki” esot savas valsts produkti – kā viņus barojot, tā viņi rīkojoties. “Slikti, ka viņi savu indi met uz mūsu pusi. Esmu par to, lai mūsu valdība gadījumā, ja šie darboņi parādītos pie Latvijas robežas, spētu viņiem pateikt, lai griežas atpakaļ. Viņu došanos uz Eiropu uztveru kā balagāna braucienu un provokāciju,” saka A. Ozols. Jautāts par Edvīnu Puķi, kurš medijos minēts kā “Nakts vilku” pārstāvis Latvijā, A. Ozols pasmejas: “Kas viņš par “Nakts vilku” – jampampiņš drīzāk.”
“Motociklistu sabiedrība skeptiski vērtē “Nakts vilku” saistību ar Krievijas valdību. Motociklistu kustība visā pasaulē ir opozīcijā varai,” skaidro motokluba “Hermejs” vadītājs Vladimirs Barinovs, kurš gan izsaka savu, bet ne visa kluba viedokli. “Ja viņi vēlējās pieminēt kritušos, varēja klusi doties uz kapiem un to darīt, bet pašlaik sanāk tāds kā maršs uz Berlīni. Nevar nosodīt ideju, bet formu gan, tas izskatās pēc izrādīšanās – lūk, mēs gribam un darīsim!” uzskata V. Barinovs, piebilstot, ka “Nakts vilku” politiskā piegarša ir nepieņemama pārējiem motociklistiem. “Mēs Latvijā arī esam bijuši opozīcijā varai, un protestējām, kad valdība aplika ar nodokļiem motociklus,” atgādināja V. Barinovs.