Motobraucējs Frīdis par ceļu stāvokli Latvijā: “Drausmīgi! Ielāpus liek visā pasaulē uz ceļiem virsū, bet pie mums kaut kā…” 11

Ar pavasara iestāšanos un moto sezonas oficiālo atklāšanu aprīļa beigās satiksme Latvijā kļūst daudzveidīgāka – tūkstošiem motociklistu atgriežas uz ceļiem pēc ziemas pārtraukuma, tāpat pieaug arī velobraucēju, elektroskūteru un mazāk pieredzējušo autovadītāju skaits. Šajā laikā būtiski mainās satiksmes dinamika, un straujāk pieaug negadījumu riski. Par to, kā ceļu kvalitāte ietekmē motobraucēju drošību, TV24 raidījumā “Uz līnijas” stāsta Aivars Freimanis, bijušais Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents, motociklists.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Izskan jaunas spekulācijas par dubultnieka izmantošanu pāvesta bērēs. Šoreiz runa nav par Putinu…
Atdeva līķi bez acīm, smadzenēm un noskūtiem matiem: atklātībā nāk zvērīgas darbības, kas veiktas ar 27 gadus veco ukraiņu žurnālisti
Zinātnieki atklājuši, kas izraisa specifisko, tā dēvēto “vecuma smaku”: 7 ieteikumi, kā no tās atbrīvoties
Lasīt citas ziņas

“Drausmīgi. Tas ir vispār drausmīgi – mēs braucam pa pumpām, un lietainā laikā tās pumpas slīd. Es nezinu, kas tur ir vainīgs. Ielāpus liek visā pasaulē uz ceļiem virsū, bet pie mums kaut kā… Es runāju par tiem, kas ir laboti ceļi. Es nerunāju par tiem, kas ir tikko svaigi uztaisīti – tie ir okei, tie ir labā stāvoklī, tur viss ir labi,” pauž Freimanis. Viņam nav skaidrs, kāpēc ielāpu nevar uztaisīt līdzenu – ir pumpa vai bedre, par ielāpiem saka motociklists.

Viņš stāsta, ka ir daudz braucis pa Nīderlandes un Vācijas federālajiem ceļiem. Arī tur ceļi ir ar ielāpiem, bet tie ir uzlikti tā, ka nejūt ne pacēlumu, ne bedri. Motociklists pauž, ka Latvijas ceļi, kas ir ar ielāpiem, viņus biedē. Arī grants ceļi, jo tie vispār nav paredzēti “Harley Davidson” motocikliem. Freimanis pauž, ka, piemēram, Amerikā apdrošināšana motociklam uz grants ceļa nedarbojas, bet Latvijā tas neesot iespējams, jo dažkārt nav iespējams nonākt galamērķī, nebraucot pa grants ceļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pavasaris atgādina – lieka piesardzība nāk par labu!

Jaunākie CSDD dati liecina, ka šī gada sākumā Latvijā reģistrēti par 56% vairāk motociklu nekā pirms pieciem gadiem. Tas nozīmē, ka uz ceļiem vairāk parādās motociklisti ar nelielu pieredzi, tāpat satiksmes dalībniekiem jāņem vērā arī tā sauktie “vasaras autobraucēji” – cilvēki, kuri ikdienā automašīnu izmanto reti vai tikai brīvdienās un bieži vien pie stūres jūtas nedroši, brauc pārāk lēni vai neprognozējami, kā arī mēdz ignorēt vai piemirst satiksmes noteikumus.

“Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks norāda, ka jaunās sezonas sākums pieprasa ne tikai tehnisku, bet arī psiholoģisku sagatavotību: “Pēc ziemas gan motociklistiem, gan autovadītājiem nepieciešama adaptācija – līdzīgi kā sportistiem pēc pauzes jāatgūst forma. Nepietiek tikai ar tehnisko transportlīdzekļa sagatavošanu vasaras periodam – jāatjauno arī uzmanības noturība un tādas drošas braukšanas prasmes kā bremzēšana, pagriezienu tehnika un reakcija ārkārtas situācijās. Tāpat motociklu, velosipēdu, elektroskūteru vadītājiem un gājējiem jāapzinās arī savs trauslais stāvoklis satiksmē.”

Viņš arī piebilst, ka katru gadu atkārtojas vairāki šai sezonai raksturīgi pārkāpumi un nereti negadījumu skaits palielinās tieši tāpēc, ka cilvēki pārvērtē savas spējas vai nenovērtē apstākļus. Daudzi autovadītāji pirms pagrieziena manevra neatbilstoši izvēlas joslu, kas var radīt bīstamas situācijas ar motocikliem vai velosipēdiem, kuri mēdz apdzīt no tam neparedzētās puses. Savukārt motociklisti bieži grēko ar nepiemērota ātruma izvēli un drošas distances neievērošanu, kas var izraisīt nepatīkamas sadursmes ar citiem satiksmes dalībniekiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.