
Modernizēts “Dacia Duster” 0
Budžeta klases apvidnieks “Dacia Duster” parādījās 2010. gadā, un nesen rumāņu uzņēmumā tika atzīmēts pusmiljonais saražotais šā modeļa auto. Nesen pie vietējiem dīleriem nonācis atjaunotais “Duster”.
Automobiļa konstrukcija palikusi bez būtiskām izmaiņām. Tas joprojām ir kārtīgs apvidus auto, kura trumpji ir vienkāršība un pieejama cena.
Modernizēto “Duster” var viegli atpazīt pēc izmainītā priekšdaļas noformējuma. Radiatora reste un jaunie daudzsekciju lukturi mašīnai piešķir krietni mūsdienīgāku izskatu. Arī aizmugures lukturi ir mazliet atsvaidzināti. Eksterjerā citu izmaiņu nav. Savukārt interjers ir uzlabots ievērojami, tas veidots jaunākās paaudzes “Dacia” modeļu stilā un bagātākajās komplektācijās izskatās pat visai solīdi. Ražotājs uzsver, ka ievērojami samazināts trokšņu līmenis salonā.
Kopumā jāteic, ka “Dacia Duster” izskatās pēc tipiska mūsdienu krosovera, turklāt savā robustumā ir pat pievilcīgs. Neraugoties uz viegli atpazīstamajām detaļām, kas aizgūtas no citiem šīs markas modeļiem, tas atstāj kārtīgiem bezceļiem paredzēta auto iespaidu. Tur galvenais nopelns ir izteiksmīgi izspīlētajām riteņu arkām.
Ietilpības ziņā visi “Dacia” modeļi vienmēr varējuši kalpot par piemēru, un “Duster” arī nav izņēmums. Salonā ir tāds pats plašums kā “Logan” vai “Sandero”, vienīgi augstāka sēdēšana atgādina, ka atrodies apvidniekā. Arī bagāžas nodalījums ir gana plašs un viegli transformējams, bet zem tā grīdas atrodams pilnizmēra rezerves ritenis, kas mūsu apstākļos ir labāk par tievo ritenīti vai riepu remonta komplektiņu.
Pilnpiedziņas sistēma ir aizgūta no “Renault-Nissan” alianses japāņu atzara, tāda pati tiek izmantota, piemēram, “Nissan Qashqai” un citos modeļos. Normālos braukšanas apstākļos vilkme tiek pievadīta tikai priekšējiem riteņiem, bet, tiklīdz kāds no riteņiem izbuksē, elektronika pieslēdz arī aizmugures tiltu. Ar vadības slēdža palīdzību transmisijai var pārslēgt trīs darbības režīmus: priekšpiedziņas, automātisko un bloķējošo, kurā griezes moments starp abiem tiltiem tie sadalīts uz pusēm. Apvidus braukšanai par labu nāk arī priekšējā un aizmugures bamperu mazās pārkares, kā arī gludā ar aizsargiem nosegtā apakša. Līdz ar to, pat šļūcot uz vēdera, “Duster” ilgi saglabā pārvietošanās spēju un – kas šādos gadījumos īpaši svarīgi – tiek cauri sveikā bez nolauztām plastmasas detaļām un salocītiem bleķiem.

Par “Duster” panākumu galveno iemeslu tiek uzskatīta cena, kas šādas koncepcijas automobilim tiešām ir pievilcīga – sākot no 11 155 eiro. Par šo naudu gan pieejama pati vienkāršākā versija ar priekšējo riteņu piedziņu, bet pilnpiedziņa nopērkama par 13 683 eiro.
Automobilim pieejami divi benzīna dzinēji: 1,6 litru (105 ZS) un 1,2 litru turbomotors (125 ZS), kā arī 1,5 litru turbodīzelis ar 90 vai 110 zirgspēku jaudu. No šiem dzinējiem ieteicamākā izvēle varētu būt jaudīgākais dīzelītis, kurš “Duster” nodrošina gana žiperīgu gaitu apvienojumā ar mazu degvielas patēriņu.