Modernizēta un pilnveidota «Mazda 3» 0
2008. gadā prezentētā otrās paaudzes “Mazda 3” ir šīs japāņu markas populārākais modelis – Eiropā pārdoti 100 000 šo kompaktklases automobiļu.
Pavisam kopš pirmās paaudzes modeļa iznākšanas 2003. gadā visā pasaulē pārdoti trīs miljoni trešās sērijas mazdas.
Tikko veiktā modernizācija jeb tā sauktais feislifts šajā gadījumā ietver ne tikai vizuāli atsvaidzinātu priekšdaļas un aizmugures noformējumu, bet arī uzlabotus dzinējus, kā arī pilnveidotu piekari un stūres iekārtu. Piestrādāts arī pie skaņas izolācijas. “Mazda” pārstāvji uzsver, ka, pilnveidojot automobili, galvenais uzsvars likts uz komfortu un vadāmību. Inženieri centušies panākt, lai vadītājam būtu vēl tiešāka un precīzāka saikne ar automašīnu, tajā pašā laikā neaizmirstot par mūsdienu kompaktklases spēkratos pieņemto komforta līmeni.
Tāpat kā agrāk, “Mazda 3” pieejama divās virsbūves versijās – kā piecdurvju heč- beks un četrdurvju sedans. Atjaunotā “Mazda 3” saglabājusi šim modelim raksturīgo izskatu, taču dizaineri piestrādājuši pie niansēm. Būtiskākās izmaiņas saskatāmas priekšdaļas noformējumā. Pateicoties lielajām, izteiktāk veidotajām gaisa atverēm priekšējā bampera stūros, auto tagad izskatās nedaudz agresīvāk. Turklāt šīs izmaiņas palīdzējušas pat nedaudz uzlabot aerodinamiskos rādītājus. Arī aizmugures bampera dizains mazliet izmainīts, proti, stūros izvietotie gaismas atstarotāji ieguvuši citādu formu. Aizmugures bampers tagad ir par 30 mm mazāk izvirzīts uz aizmuguri, kas par tādu pašu attālumu samazinājis arī automobiļa kopējo garumu. Tomēr kopumā mašīnas veidols saglabājis iepriekšējo draudzīgumu un dzīvesprieku.
Tādā pašā viegli neuzkrītošā stilā veikti uzlabojumi arī automašīnas interjerā. Apdares materiāli kļuvuši kvalitatīvāki, bet kopējā noskaņa nav mainījusies. Mēr instrumentu grafikā un apgaismojumā sarkanie toņi nomainīti ar labāk kontrastējošiem baltajiem, lai vadītājam būtu vieglāk uztvert informāciju.
Ražotājs uzsver, ka būtisks “Mazda 3” pilnveidojums ir divlitru benzīna dzinējam MZR DISI pieejamā “i-stop” sistēma, kas pie krustojumiem automātiski slāpē motoru un, braukšanu uzsākot, atkal automātiski to iedarbina. “Mazda” inženieri savu “i-stop” sistēmu izstrādājuši īpaši rūpīgi. Dzinēju apturot, tā virzuļi un vārsti nostājas tik piemērotā stāvoklī, ka iedarbināšana patērē īpaši maz enerģijas un notiek ļoti līgani.
Pieminēšanas vērta ir arī sportiskā modifikācija “Mazda 3 MPS”, kura arī piedzīvojusi modernizāciju un ar saviem 260 zirgspēkiem joprojām ir viena no jaudīgākajām priekšpiedziņas automašīnām.
TEHNISKIE DATI “Mazda 3” Tips: kompaktklases hečbeks vai sedans Benzīna dzinēji: 1,6 l 105 ZS 6,4 l/ 100 km 2,0 l 150 ZS 6,7 l/ 100 km 2,3 l 260 ZS 9,6 l/ 100 km Dīzeļdzinējs: 1,6 l 115 ZS 4,3 l/ 100 km Transmisija: piecpakāpju vai sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, piecpakāpju automātiskā pārnesumkārba; priekšējo riteņu piedziņa.
Reklāma
Cena: no 11 560 latiem |