Kuri spēkrati sacentīsies par Eiropas Gada auto titulu? 0
Dažādi konkursi ar nosaukumu “Gada auto” neapšaubāmi ir labs palīgs jauna auto pareizā izvēlē. Palīgs, protams, nevis diktators, jo pat plašas žūrijas ir un paliek subjektīvas, iespējams, pat no reāla pircēja reāliem kritērijiem tālas. Bet viedokļus papētīt ir interesanti un noderīgi. Pavisam tuvu (marta sākums) ir pats lielākais no šādiem balsojumiem – Eiropas Gada auto.
Ženēvas izstādē savu viedokli par septiņiem pasaules līmeņa konkursa finālistiem izteiks 60 auto izdevumu žurnālisti. Lūk, septiņnieks: Citroen C3, Mercedes E-klase, Nissan Micra, Peugeot 3008, Volvo S90/V90, Alfa Romeo Gulia un Toyota C-HR.
No jau pabeigtā Latvijas konkursa laureātiem šajā sarakstā ir divi – “Peugeot” un “Volvo”, kuri mūsu žūrijas vērtējumā ieguva ceturto un piekto vietu.
Šonedēļ tuvāk iepazīstinām ar “Peugeot 3008”, kurš neapšaubāmi “krosoveru zemes” tirgū šogad var spēlēt nozīmīgu lomu.
Jaunais otrās paaudzes “Peugeot 3008” ir ļoti mūsdienīgs gan izskata, gan aprīkojuma ziņā. Tiesa, tam nav pieejama visu riteņu piedziņa, taču pilsētā un uz šosejas bez tās var mierīgi iztikt. Krosovera apvidniecisko potenciālu aizstāv vienīgi 220 mm klīrenss.
Pirmais, kas piesaista uzmanību, protams, ir dizains. Auto izskatās pievilcīgi gan no ārpuses, gan iekšpusē. Dizaineri ir padomājuši par dažādām detaļām, kas “Peugeot 3008” izceļ uz citu krosoveru fona. Virsbūvei pieejamas dažādas krāsu kombinācijas – melns jumts un melna aizmugures daļa. Taču interesantākie risinājumi ir salonā. Augstā viduskonsole ar automātiskās kārbas pārslēgsviru tiešām izskatās iespaidīgi. Savukārt mazā stūre ar nošķelto augšu un apakšu var samulsināt ne vienu vien pie tradicionālām vadības svirām radušu autobraucēju. Taču kopējais izskats ir visnotaļ solīds un apdares materiāli ir kvalitatīvi. Jāpiebilst, ka digitālais mērinstrumentu panelis, ko daži konkurenti piedāvā papildaprīkojumā, “Peugeot” krosoveram ir pieejams jau standartā.
Jaunais “3008” izmēros ir pāraudzis savu kompaktvenam līdzīgo priekšteci, un līdz ar to kļuvis lielāks arī bagāžnieks – tam tagad ir 520 litru tilpums, bet, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes, bagāžas telpu var palielināt līdz 1580 litriem. Savukārt jaunā modeļa svars salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli samazinājies par 100 kilogramiem.
Mūsdienu drošības un komforta aprīkojumu varētu uzskaitīt ilgi, jo “Peugeot 3008” ir pieejamas praktiski visas šādas klases automobiļiem zināmās modernās tehnoloģijas – sākot ar gudrām parkošanās palīgierīcēm un beidzot ar masāžas sēdekļiem. Tiesa, ja izvēlēsieties bagātāk aprīkotu versiju, jārēķinās ka automobiļa sākuma cena 19 913 eiro var kļūt divreiz augstāka.
“Peugeot 3008” pieejami divi benzīna dzinēji – 1,2 l 130 ZS un 1,6 l 165 ZS vai trīs 1,6 litru dīzeļi – 120, 150 un 180 ZS. Pircēji var izvēlēties sešpakāpju mehānisko vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.