Mobilitātes pasākumam valsts plāno tērēt teju simts tūkstošus 0
Reģionālās mobilitātes pasākumam valsts nākamgad plāno tērēt teju simts tūkstošus latu, informēja Labklājības ministrijā.
“Budžetā plānoti ne vairāk kā 98 000 latu kopumā šim pasākumam 2013.gadā,” pavēstīja ministrijas pārstāve Marika Kupče.
Pēc viņas norādītā, iesaiste pasākumā varētu uzsākties nākamā gada 1.ceturksnī, tomēr, iespējams, ka
to intensīvāk varētu uzsākt tikai pavasarī līdz ar vakanču pieaugumu. Kopumā mobilitātes pasākuma laikā 2013.gadā atbalsts plānots 350 cilvēkiem.
Paredzēts, ka atbalsta saņēmējs par pirmajiem četriem darba tiesisko attiecību mēnešiem kopā varēs saņemt ne vairāk kā 280 latu. Kopējā maksimālā summa vienam cilvēkam aprēķināta, analizējot īres tirgus izmaksas un transporta izmaksas reģionos, norādīja ministrijas pārstāve.
Jau ziņots, ka noteikumu projekts ceturtdien tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē. Pasākumu nākamgad plānots sākt pilotprojekta veidā, lai noteiktu tā efektivitāti un ietekmi uz darba tirgu.
Uz šo pabalstu varēs pretendēt, ja cilvēki bezdarbnieka statusā būs atradušies ilgāk par sešiem mēnešiem, vismaz gadu dzīvos deklarētajā dzīvesvietā, darbavieta atradīsies vismaz 20 km attālumā, Nodarbinātības valsts aģentūrā nebūs reģistrēta darbiniekam līdzvērtīga un dzīvesvietai tuvāka darbavieta, ar darbinieku būs nodibinātas darba tiesiskās attiecības uz nenoteiktu laiku un alga būs vismaz minimālās mēneša darba algas apmērā.
Pamatā pabalsts nākamā gada laikā plānots Latgales reģiona iedzīvotājiem, jo tur pašlaik ir visvairāk reģistrēto bezdarbnieku. Ja plānotā darbavieta atradīsies reģionā ar zemāku bezdarba līmeni, piemēram, Rīgā vai Rīgas reģionā, darbinieki varēs pretendēt uz atbalstu tikai gadījumos, ja darba devējs vienlaicīgi plāno izveidot vismaz 25 darbavietas NVA reģistrētajiem bezdarbniekiem.
Mobilitātes pasākuma ietvaros cilvēkiem plānots kompensēt transporta izmaksas regulāriem ‒ vismaz divas reizes mēnesī ‒ braucieniem no deklarētās dzīvesvietas uz darbavietu un atpakaļ, kā arī dzīvokļa īres izdevumus, ja nav iespējams katru darbdienu braukt uz darbavietu un atpakaļ, piemēram, nekursē sabiedriskais transports vai regulāra ikdienas braukšana ir finansiāli neizdevīga un laikietilpīga.
Iepriekš publiskajā telpā tas nodēvēts arī par pārcelšanās pabalstu un kritizēts, ka tas radīs vēl lielāku cilvēku aizplūšanu no laukiem uz pilsētām, kā dēļ laukos vēl vairāk samazināsies iedzīvotāju skaits.