Saskaņā ar Latvijas Bankas uzņēmumu aptaujas rezultātiem katrs piektais Latvijas uzņēmums atbildēja, ka, palielinoties minimālajai algai 2014.gada sākumā, tam bija svarīgi palielināt produktu cenas. Tas nozīmē, ka, pirmkārt, minimālās algas kāpumu daļēji nofinansēja patērētāji; otrkārt, cenu paaugstināšana vairākiem uzņēmumiem nozīmēja konkurētspējas zudumus gan iekšzemes tirgū, gan ārvalstīs. 3
Vājākas konkurētspējas un rūkošu ražošanas apjomu dēļ gandrīz katram piecpadsmitajam Latvijas uzņēmumam bija svarīgi atlaist darbiniekus, kas nozīmē lielāku bezdarbu un emigrāciju. Turklāt gandrīz katrs vienpadsmitais uzņēmums atbildēja, ka minimālās algas celšanas ietekmē viņam bija svarīgi ierobežot jaunu darbinieku pieņemšanu.
Cits svarīgs rezultāts ir – minimālās algas kāpuma dēļ vairākiem uzņēmumiem bija svarīgi palielināt arī to darbinieku atalgojumu, kas pelna vairāk par minimālo algu. Tādējādi minimālās algas ietekme bija būtiska pat tiem uzņēmumiem, kur minimālo algu nesaņēma neviens no darbiniekiem.