Mīlestība “taisa” naudiņu – labāko sportistu draudzenes nesportojot arī pelna miljonus 5
Daudziem profesionāliem tenisistiem ASV atklātais čempionāts ir noslogotākās nedēļas savā grafikā. Ņemot vērā to, ka tuvums plaši izplatītiem amerikāņu zīmoliem, ir ne tikai iespēja piesaistīt sponsorus dzīvei arī ārpus laukuma, tā ir sponsoru iespēja lieku reizi pagozēties tūkstošiem fanu priekšā Ņujorkā, kā arī miljoniem tenisa spēļu skatītāju televīzijā. Taču – bieži vien spēlētāji nav pat aktīvākie cilvēki šajā biznesā.
“Man, iespējams, ir tikpat daudz zīmolu darījumu kā Tomijam ASV atklātā čempionāta laikā,” izdevuma Forbes atklājusi Peidža Lorenze, sociālo mediju veidotāja un uzņēmēja, kura kopš 2022. gada satiekas ar amerikāņu zvaigzni Tomiju Polu.
26 gadus vecā Lorenza saka, ka viņa plāno publicēt savos sociālajos tīklos nākamo divu nedēļu laikā vairāk nekā 15 sponsoru pasākumus. Lorenza ir viena no daudzajām tenisa pasaules ietekmelēm, jo zīmoli cenšas sasniegt auditoriju, kas nav tradicionāla sporta fani. Piemēram, Lorenzaiir gandrīz 700 000 Instagram sekotāju — apmēram 80% ir sievietes un tikai 10% līdz 15% ir tenisa fani.
Šī tendence attiecas uz daudziem sporta veidiem, jo īpaši attiecībā uz profesionālu sportistu partneriem, tostarp Kailijai Kelsai, Eišai Karijai un dažām futbolistu un Formula 1 sievām un draudzenēm, taču tieši teniss ir tas, kas visvairāk piesaista mārketinga speciālistus, jo spēles notiek cauru gadu – pasaules ceļojumu grafiks, pārtikuši patērētāji un spēles cienītāji.
Forbes lēš, ka slavenākās no tenisa blakus pelnītājām, piemēram, Lorenza, Morgans Ridls (pasaules ranga 12. vietā esošās amerikāņu zvaigznes Teilora Frica draudzene) un Ajana Brūmfīlda (tiekas ar Frānsisu Tiafo, ranga 20. vietā) šogad nopelnīs līdz 3 miljoniem dolāru līgumos ar vadošajiem zīmoliem.
Šie dzīvesstila veidotāji pēdējā gada laikā ir palīdzējuši pārvērst lauku klubu estētiku, ko dēvē par “teniskoru” par modes tendenci, ko pieņem jaunas sievietes neatkarīgi no tā, vai patiešām nodarbojas ar sportu.
Satura pamatelementi ir vienkārši, piemēram, videoklipi “sagatavojies ar mani” un “nedēļa manā dzīvē”, var piesaistīt sponsorēšanu no modes un skaistumkopšanas uzņēmumiem, līdz sporta apģērbu un sporta preču zīmoliem. Salīdzinājumā ar satura veidotājiem, kuri nesaistās ar profesionāliem sportistiem, šī jaunā talantu klase var pieprasīt papildu maksu, tā raksts Forbes.
Vietnē Instagram, kas ir vissvarīgākā platforma šajā telpā, piedāvājumi svārstās no USD 5000 līdz USD 25 000 par vienu ierakstu lielākajai daļai satura veidotāju ar līdzīga lieluma sekotājiem. Savukārt sporta pasaules veidotāju diapazons ir no USD 30 000 līdz USD 60 000 par vienu ierakstu. TikTok maksa ir nedaudz zemāka, lai gan zīmols, kas vēlas veikt sindikātu abos tīklos, maksās augstāku kopējo summu.
Darījumi, kas ilgst gadu un prasa regulāri atzīmēt ierakstus un sponsora pieminējumus video emuāros, var svārstīties no USD 200 000 līdz USD 500 000. “Es melotu, ja teiktu, ka teniss nav ietekmējis manus ienākumus,” Forbes stāsta Lorenze.
Atsevišķos gadījumos uzņēmumi nu slēdz kopā līgumu gan ar sportistu, gan viņa pāri – influenceri, kā tas ir jaunajā Heineken kampaņā U.S. Open.