“Mīļā, mums ir ko tirgot!” Kapsulings – ceļš uz mīļotās sirdi un savu biznesu 1
Ance bija gatava tirgot kaut vai sāli, ka tikai varētu pasākt kaut ko kopā ar vīru Valteru. Citādi darbdienās satikušies tikai agros rītos un vēlos vakaros, nebijis laika pat kārtīgi parunāties un jaunās ģimenes dzīve pamazām ieslīgusi mietpilsoniskā rutīnā. Valteram kā raksturā racionālam cilvēkam divreiz nebija jāsaka. “Mīļā, mums ir ko pārdot!” viņš priecīgs paziņoja sieviņai. Par ģimenes glābēju kļuva kapsulings – garšvielu maisījums, kuru Valters sapilda nelielās kapsuliņās, glīti noformē un abi ved uz tirdziņiem pārdošanai. Valmieriešu Švernu biznesa pasākumā nozīmīgu daļu ieņēmuši arī tirgus socioloģiskās izpētes un piedzīvojumu elementi.
Kapsulings – ceļš uz mīļotās sirdi un savu biznesu
Kad abi jaunie ļaudis vēl cerējās, Valters gāja pie Ances ciemos un gatavoja viņai dzērienu ar astoņām garšvielām. Pagāja kāds laiciņš, kamēr viņš visas sastāvdaļas nodozēja un sajauca pareizā proporcijā, uzkarsēja pienu un iejauca tajā maisījumu. “Ājurvēdā šo dzērienu sauc par zelta pienu,” viņš paskaidroja draudzenei, kamēr viņa baudīja aromātisko dziru.
Recepti Valters aizguvis no sava jogas skolotāja, pats ar to stiprinājies jau trīs gadus un atzinis par jaudīgu. Ancei kā “parastajai eiropietei” zelta piens šķitis nedaudz dīvains kokteilis, vairāk apbūris Valtera garšvielu skapītis, pilns ar smaržīgām vircēm, drauga vispusīgās un dziļās zināšanas par tām un meistarīgā darbošanās, gatavojot maisījumu.
Lielu savas dzīves daļu abi Šverni bijuši darba ņēmēji. Ance kā diplomēta žurnāliste un audiovizuālās mākslas maģistre darbojusies savā jomā, Valters Valmieras stikla šķiedras rūpnīcā strādājis par informācijas tehnoloģiju programmētāju un ik pa laikam kādu IT produktu izveidojis arī sev par prieku un pat mēģinājis to pārdot, taču – neveiksmīgi. Sievas kaprīze un paša nerealizētais sapnis par tirgošanos savienojušies vienā garšvielu trauciņā ar nosaukumu – kapsulings.
Pirms palaist to tautās, pakonsultējušies pie ājurvēdas zinātājiem, vai Latvijas pircējam pēc satura un efekta astoņu garšvielu maisījums būs gana labs. “Man teica – jā, tas darbojas super, paplašina apziņu utt., vienīgās šaubas, vai latvietim tas būs aktuāli, bet vari pamēģināt,” vieda padomdevēja atziņu atstāsta Valters.
Pirmizrāde pagājušā gada novembrī Valmiermuižā izrādījusies ļoti cerīga – cilvēkiem piena maisījums garšojis, viņi pirkuši kapsuliņas ar garšvielām, tikai viena bēda – aukstais laiks traucējis ātri uzsildīt dzērienu, bet Šverniem vēl pietrūcis tirdziņu rūdījuma, tāpēc paņēmuši pusgada pauzi, lai pavasarī atkal atgrieztos tirgus apritē.