Publicitātes foto

Mikelandželo bija prasmīgs viltotājs 0

Mikelandželo bija ne tikai viens no labākajiem renesanses māksliniekiem, bet arī “prasmīgs viltotājs”, uzskata franču mākslas vēsturnieks Tjerī Lenens.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Grāmatas “Art Forgery: The History of Modern Obsession” (“Mākslas viltošana: Mūsdienu apsēstības vēsture”) autors Lenens apgalvo, ka Mikelandželo esot kopējis slavenus darbus. Viņš tos turējis dūmos, lai mākslas darbi izskatītos vecāki, un uzdevis tos par oriģināliem.

Uzstājoties ar runu Francijas institūtā Londonā, viņš sacīja, ka Mikelandželo bieži esot aizņēmies darbus no citiem māksliniekiem. Viņš esot tos nokopējis un atdevis atpakaļ kopijas, taču to īpašnieki neko neesot manījuši.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lenens norādīja uz romiešu skulptūru “Dusošā skaistule”, ko Mikelandželo esot nokopējis un apracis, lai tā izskatītos veca. Vēlāk viņš to pārdevis par ievērojamu summu.

Viltojumi esot padarījuši Mikelandželo “bēdīgi slavenu” un kalpojuši par pirmo pakāpienu ceļā uz slavu, uzsvēra mākslas zinātnieks.

Viņš piebilda, ka renesanses laikmetā attieksme pret viltojumiem esot bijusi krietni vien citādāka nekā vēlākajos gadsimtos. “Viltotāji tika nevis nosodīti, bet gan uzslavēti par lielu entuziasmu,” Lenena sacīto atreferē britu laikraksts “The Independent”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.