Mežā kā mājās 0
Tikko Latviju sasniedzis ceturtās paaudzes “Subaru Forester”, kurš ir pie mums tik populāro krosoveru klases pārstāvis ar labām apvidnieka īpašībām.
“Forester” ir populārākais nelielās japāņu autofirmas modelis. Kopš 1997. gada, kad parādījās pirmās paaudzes modelis, pasaulē pārdoti vairāk nekā divi miljoni foresteru. Pirmo divu paaudžu “Forester” bija kaut kas pa vidu starp parastu universāli un apvidnieku. Taču, ņemot vērā kompakto apvidnieku jeb tā saukto krosoveru tirgus segmenta pieaugumu, arī “Subaru” sekoja pieprasījumam – trešais “Forester” jau bija kļuvis par tipisku kompakto apvidnieku klases pārstāvi. Jaunais modelis turpina priekšgājēja tradīcijas. Turklāt tas nav nekāds feislifts vai modernizācija, bet gan nākamās paaudzes modelis.
Priekšdaļas dizains tagad veidots mazliet agresīvākā stilā, kas jau pazīstams pēc mazākā brāļa “XV”. Salonā uzmanību piesaista atturīga dizaina priekšējais panelis ar uzlabotu apdares materiālu kvalitāti. Arī no saimnieciskā viedokļa viss ir atbilstoši klases standartiem. Bagāžnieks ir gana ietilpīgs, ar plašām transformācijas iespējām un sīklietu nodalījumiem.
Gaitā “Forester” cenšas attaisnot savu nosaukumu. Uz nelīdzeniem meža celiņiem tas jūtas kā saimnieks. Energoietilpīgā piekare nodrošina pienācīgu komfortu, braucot pat pa visai bedrainiem ceļiem. Bezceļos visvienkāršāk braukt ar automātisko transmisiju un aktivizētu īpašo “X-Mode” sistēmu.
Gudrā mašīna ar dažādu elektronisko palīgierīču palīdzību daudz ko paveic pati, bet vadītājam vien jācenšas pareizi nostūrēt. Savukārt versijā ar parasto pārnesumkārbu “Forester” var palepoties ar slaveno “Subaru” pastāvīgās pilnpiedziņas sistēmu. Lielākajai daļai krosoveru ir krietni vienkāršāka automātiski pieslēdzamā pilnpiedziņa.
Viens no “Forester” popularitātes pieauguma iemesliem Eiropā neapšaubāmi ir bokserdīzeļa parādīšanās iepriekšējās paaudzes modelim. Šādā versijā “mežinieks” nodrošina visnotaļ labu dinamiku apvienojumā ar mazu degvielas patēriņu. Šis pats dīzelis un atmosfēriskais benzīnnieks jau bija pieejami iepriekšējās paaudzes modelim, bet divlitru benzīna turbomotors DiT gan ir pilnīgs jaunums. Tas aizstāj veco 2,5 litru turbomotoru, kurš bija visai neekonomisks.
Jaunais “Forester” pieejams ar 2,0 litru 150 zirgspēku atmosfērisko un 2,0 DiT 240 zirgspēku turbo benzīnniekiem, kā arī 2,0 litru 147 zirgspēku turbodīzeli. Mazākajam benzīna motoram pieejama vai nu sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai bezpakāpju automātiskā pārnesumkārba “Lineartronic”. Dīzeļdzinējs tiek komplektēts vienīgi ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet jaudīgajam benzīnniekam pienākas “Lineartronic” variators. “Subaru Forester” sākuma cena ir 17 050 latu, bet dīzelis maksā no 19 700 latiem.