Foto – Shutterstock

Metrus skaitīsim? Vai tomēr sekundes? 1

Pagājušās nedēļas CSDD ziņā par izmaiņām satiksmes noteikumos priekšplānā nepelnīti izlīdusi vēsts par tagad atļautajiem mācību braucieniem dzīvojamās zonās. Nu, nav tā absolūtam vairākumam braucēju būtiska. Toties stāsts par diviem “salipušiem” kravas auto diemžēl aktuāls joprojām.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Tā nu šie brālīši ir paraduši braukt. Pirmais tik ātri, cik drīkst (80 km/h!), otrais, aizvēju vai mieru meklēdams, cieši astē. Kā salipuši… Jau tā nebūdami ne īsi, ne mazi, abi kopā viņi veido izcili grūti apdzenamu šķērsli, rada “korķi” vieglo plūsmā, kurai atļauts kustēties ātrāk. Rada kašķīgu un bīstamu situāciju.

Iepriekšējā CSN redakcija par distanci nepateica neko konkrētu: p. 120. “Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268. punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko nu kuram nozīmē – “varētu netraucēti pārkārtoties”. Jaunais teksts (jau spēkā) toties izskatās baigi eksakts – p. 106. Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 241. un 243. punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma.

Ir konkrēta norma. Ir it kā labāk. Bet – kas un kā tad tos metriņus mērīs? Kā teica mans vecais darbmācības skolotājs: acumērs – sūdamērs… Nu, nevar neviens no mums kaut cik precīzi noteikt tos 40 vai 45 metriņus. Savulaik “Auto akadēmijas” nodarbībās veicām eksperimentu. Atvieglotos, statiskos apstākļos. Pusei dalībnieku šādu attālumu “mērījumu” kļūda pārsniedza 30 procentus.

Tas par paškontroli. Bet vēl bezcerīgākā situācijā jaunā norma noliek satiksmes uzraugus. Lai pārkāpumu noteiktu juridiski precīzi, policistam būtu vienlaikus jāfiksē divi lielumi – ātrums un attālums. Kā to izdarīt?! Bez supermodernām, superdārgām iekārtām – nekā. Un, ja tā, – tukšs tas jaunais punkts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.