Politoloģe: Mēs šobrīd cīnāmies, lai bērns eksāmenā dabūtu vieninieku, – mēs gatavojam 3. šķiras cilvēkus! 115
Daudz vecāku, kuriem bērni ir pamatskolas vecumā, pēc pavasara skandāla ar eksāmenu rezultātiem, nerimstas spriest par pašiem nākotnē gaidāmajiem eksāmeniem un izglītības kvalitāti. Pie kāda rezumē nonākts, runājot savu draugu un apziņu lokā, TV24 raidījumā “Preses klubs” pastāstīja Lelde Metla-Rozentāle, politoloģe, Rīgas Stradiņa universitātes lektore.
“No arodbiedrības joprojām nav nekādas atbildes! Mums liekas, ka daudz vairāk vajadzētu runāt par šā gada 9. klašu eksāmenu graujošajiem rezultātiem – cik daudz bērnu bija sadaļā “10%, eksāmens nolikts”! Tas nozīmē, ka,
Metla-Rozentāle ir šokā par tiem vecākiem, kuri turklāt cīnījās un apstrīdēja šos savu bērnu 10% rezultātus. Viņa saprastu, ka cīņa un strīdi, apstrīdēšana notiktu gadījumos, kad izšķiras atzīmes “8” un “9”.
Jautājums pēc būtības, ko politoloģe uzdod,
šie taču ir nākotnes cilvēki, kur veidos Latvijas ekonomiku?!
Lektore piedāvā iet uz katru skolu un skatīties, kādi tur bija rezultāti – bieži viena mazās, kompaktās skolas uzrāda labākus centralizēto eksāmenu rezultātus.
“Ja skola nespēj nodrošināt izglītības kvalitāti, tad jādomā, ko tur darīt – vai nu jāapvieno, vai jāreformē. Piemēram, mazajās skolās nevar būt spēcīgs fizikas vai ķīmijas skolotājs, jo tur nevarēs nopelnīt algu par pilnu slodzi – tas ir apburtais loks,” politoloģe ir satraukta.
skarbi rezumē Lelde Metla-Rozentāle.