“Mēs mainīsim gaisa telpas struktūru!” “Shahed” drona negadījums Latgalē – vai Latvija ir guvusi skarbu mācību? 0

TV24 raidījumā “Uz līnijas” viesojās Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs, kurš atklāja, ka saistībā ar nepatīkamo incidentu, kad pagājušā gada 7.septembrī Latvijas gaisa telpā ielidoja un nokrita “Shahed” drons, Civilās aviācijas aģentūrai uzdots mājasdarbs palīdzēt bruņotajiem spēkiem šādos gadījumos.

Reklāma
Reklāma
Ukrainas un ASV sarunas Saūda Arābijā: Ukrainas prezidenta biroja padomnieks atklāj jaunas detaļas
Kokteilis
Zvaigžņu brīdinājums! Ņem vērā, šīs dienas šonedēļ mainīs daudzu likteni
Kokteilis
Hakeru sapnis jeb 8 visu laiku nedrošākās paroles, ko cilvēki vēl joprojām izmanto
Lasīt citas ziņas

Atgādināsim, ka Rēzeknē, Gaigalavas pagastā, pērn nokrita ar sprāgstvielām aprīkots “Shahed” drons. Atbildīgās personas toreiz neslēpa, ka ar šī brīža esošajiem radariem, ir ļoti grūti izsekot dronam un saprast, kad tas ir ielidojis, kad izlidojis, cik ilgi bijis Latvijas gaisa telpā. Raidījuma vadītājs Jānis Labucs vaicāja Mārim Gorodcovam, vai Civilās aviācija var kaut kādā veidā palīdzēt armijai šajā jautājumā?

“Ir jāpalīdz, jā, mums ir mājasdarbs šajā sakarā. Ir daudz iestāžu, kas ir sanākušas kopā un ar šo jautājumu strādā, meklē risinājumus. Teiksim, tas, kas mums ir jāizdara, mums ir jāpalīdz bruņotajiem spēkiem identificēt un saredzēt tās lidmašīnas – tā ir pilotējamā aviācija, kas tajā reģionā lido, jo šobrīd tā pēc gaisa telpas klasifikācijas skaitās nekontrolējamā gaisa telpa, kas nenozīmē, ka tur var darīt ko grib, tas nozīmē, ka gaisa satiksmes vadības kontrolieris nenodrošina distancēšanu. To nodrošina paši piloti skatoties ārā pa logu.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Gorodcovs turpina: “Radiosakariem nav obligāti jābūt, viņiem arī nav obligāti jābūt redzamiem – tas tā ir visā Eiropas Savienībā. Lielā daļā Latvijas gaisa telpas austrumu rajonā mēs mainīsim gaisa telpas struktūru un lidojuma organizēšanas kārtību tajā, lai pirmām kārtām pilotējamā aviācija būtu redzama, identificējama, sazvanāma.

Un, protams, mēs tagad arī meklējam risinājumus, lai arī legālie droni, kuru lidojumi tur ir atļauti, lai arī būtu identificējami.” Tādējādi tiktu atvieglots Nacionālo bruņoto spēku darbs.

Kā tas izpaudīsies? “Mēs prasīsim uzstādīt lidmašīnās attiecīgu aprīkojumu, kas tur šobrīd nav. Lai padarītu objektus redzamus.”

Uz raidījuma vadītāja jautājumu, kas notiks, ja lidmašīnai nebūs tāds aprīkojums, Gorodcovs atbildēja: “Tad NBS Kontroles centrā iedegsies sarkanā lampiņa – jāpievērš uzmanība, nezināms objekts.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.