APTAUJA. Vai jūs būtu gatavi pirkt elektroauto? 69
Andris Grīnbergs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Andris Felss, agronoms Krustpils pagastā: “Nē, nebūtu. Elektroauto ir ļoti dārgi. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija rosina iedzīvotājiem subsidēt 4500 eiro, savukārt tad, ja savu veco automašīnu noraksta, valsts atbalsts palielinātos vēl par 1000 eiro. Taču es kā saimniecisks cilvēks esmu spiests atbildēt noraidoši – man šīberis vēl nav aizkritis, man jādomā par ražošanu kopumā, par tādu naudu traktoru var nopirkt.”
Mārtiņš Daģis, uzņēmējs Aiviekstes pagastā: “Tas atbalsts ir smieklīgs! Vācijā ir daudz labāki piedāvājumi. Teikšu godīgi – es būtu gatavs pirkt elektroauto tikai tādā gadījumā, ja subsidētu 75 procentu apmērā no cenas. Bet Latvija nav tik bagāta zeme, lai izmešu samazināšanas vārdā – tagad jau modē gudri runāt par zaļo dzīvesveidu! – tērētu tik traku naudu. Mūslaikos dzīve pirms katra jauna pirkuma piespiež visu kārtīgi aprēķināt un apdomāt. Tur jau cilvēkam ar degunu jābrauc pa mākoņiem, lai par vienu nākotnes auto izdotu tādu naudu, par ko var nopirkt divas parastās automašīnas. Nē, paldies par kūkām!”
Gundars Kalve, lauksaimnieks Kūku pagastā: “Gribam dzīvot zaļāk par bagāto Eiropu? Bet kur liksim nolietotos akumulatorus? Būs vēl viens dabas piesārņošanas veids.”
Krišjānis Galiņš, inženieris Variešu pagastā: “Cena stipri augsta. Un elektroauto vairāk domāts pabraukāšanai pa pilsētas centru, manai dzīvei tāda mašīna nav piemērota, jo jāvadā dažādas kravas. Arī subsidēšanas nosacījumi daudziem nebūs pieņemami, ja atbalstu varēs saņemt tikai tie, kas gadā nobrauc vismaz 15 000 kilometru.”
Inta Ūbele, kultūras darbiniece Jēkabpilī: “Nē, nē, elektroauto man neder, tas vairāk domāts situētiem ļaudīm. Man ir lauku māja, dažādas kravas jāved. Man pa laukiem jābraukā arī ar teātra izrādēm, nepieciešamie rekvizīti un tērpi jāved. Pat tepat pilsētā uz Kena parku es taču tās lietas izrādei ar elektroauto neaizvedīšu.”