“Mēs esam vajadzīgi skarbajiem džekiem – miljonāriem!” Tālbraucējs Mārtiņš par to, ka mūsdienu Latvijā vieglāk ir nopelnīt, strādājot kapitālistu, nevis sabiedrības labā 40
Cik liela ir tava alga un vai tev šķiet, ka tas ir atbilstošs atalgojums? Šie ir jautājumi, uz kuriem LA.LV pēdējā laikā meklē atbildes. Aizsākot rakstu sēriju par atalgojumiem dažādās nozarēs Latvijā, esam saņēmuši neskaitāmas vēstules, kur cilvēki dalās ar savām algas lapiņām, izsaka viedokli par citu cilvēku ienākumiem un godīgumu, kas katram tomēr vērtējam vien pēc saviem standartiem. Rakstījām par meistaru algām, pasniedzēju atalgojumu augstskolās, un grašiem, ko saņem pašdarbnieku kolektīvu vadītāji. Šodien dalāmies ar tālbraucēja Mārtiņa vēstuli mums:
Vispirms atbildot uz izskanējušo jautājumu, padevīgi ziņoju, ka īpaši nenopūloties, nopelnu vidēji 1500 eiro mēnesī, pēc godīgi nomaksātiem nodokļiem. Jāpiebilst, ka darbs man ir ciklisks. Trīs nedēļu ciklā man ir 11 brīvdienas un 10 darbadienas. Darbadienas ilgums 9 – 10 stundas, to reglamentē tahogrāfs.
piemēram ņemot mazāk brīvdienu vai braucot tālākos reisos uz vairākām dienām, bet tas man nav interesanti, jo dzīve iekārtota, parādsaistību nav un arī bērni jau pieauguši.
Laiku esmu sācis vērtēt augstāk par naudu. Tomēr paldies par ieteikumu! Turpmāk varbūt nevis vienkārši atteikšos no piestrādāšanas brīvajā laikā, bet prasīšu 100 eiro stundā. Doma nebūt nav zemē metama.
Esmu strādājis arī par elektriķi, tomēr braukt ar fūru man patīk labāk. Abas manas profesijas ir ļoti pieprasītas un kas pats svarīgākais, manu profesiju pārstāvji ir nepieciešami skarbiem džekiem -miljonāriem, kuriem pieder būvfirmas un loģistikas uzņēmumi.
Tā ka viņi grib savus miljonus pavairot un arī rēķināt māk labi, viņi ir ar mieru maksāt pieklājīgu algu man un Igoram ar perforatoru. Igors nevarētu nopelnīt 800 eiro dienā, ja nebūtu pieprasījuma pēc viņa pakalpojuma. Ja nebūs privātu pasūtījumu, viņš vienmēr būs gaidīts būvfirmā.
Nez kāpēc nav pietiekoši daudz jauniešu, kuri grib mācīties par elektriķi vai kravas auto vadītāju, bet ir pietiekoši tādu, kuri vairāk domā par ofisa darbu.
Nevaru spriest par konkrēto trepju demontāžas izmaksām, bet bieži vien šādiem Igoriem, ja viņi ir gana prasmīgi un nav pārmērīgi alkatīgi, pasūtījumu kalendārs ir aizpildīts mēnešiem uz priekšu.
Iespējams, ka pie vainas ir sabiedrības nespēja izvirzīt valdībā pārstāvjus, kuri spētu vadīt atbilstošo nozari tikpat veiksmīgi kā privātie vada savus uzņēmumus. Ja kādam izdotos sakārtot un padarīt efektīvu valsts pārvaldi un izskaust korupciju, viss pasakaini izmainītos uz labo pusi. Diemžēl es pašlaik esmu aizņemts vadot fūru.”
Ja arī tev ir savs stāsts par negodīgām algām savā profesijā, raksti man uz epastu [email protected]. Tā kā tēmu aizsāku ar remontdarbu veicējiem, varbūt Tu strādā šajā nozarē un vēlies pastāstīt, kā veidojas šie izcenojumi un ieviest skaidrību? Varbūt vienkārši gribi izteikt savas domas, droši raksti, es izlasīšu un Tev noteikti atbildēšu. Paldies, ka lasi LA.LV.