Pieredze 1
“Iekrišana” internetā ar laimīgām beigām
Timurs Subhankulovs, laikraksta “Latvijas Avīze” līdzstrādnieks: “Izmantojot “Swedbank” izsniegto maksājumu karti “Master Card”, bieži iepērkos Vācijas, ASV un citu valstu i-veikalos. Šā gada janvārī algas dienas beigās kā vienmēr pārbaudīju, vai nauda jau ir ieskaitīta kontā. Summa bija ieskaitīta. Otrajā dienā agri no rīta vēlreiz pārbaudot konta stāvokli, pārbīlī atklāju, ka visa alga ir pārskaitīta diviem i-veikaliem Itālijā un Čehijā. Nekādus pasūtījumus šiem veikaliem nebiju veicis un nekādus datus nebiju sniedzis. Acīmredzot kāds bija nozadzis manus datus, man veicot iepriekšējos pirkumus, turklāt pavisam citos interneta veikalos.
Tajā pašā dienā steigšus devos uz tuvāko “Swedbank” filiāli, kur uzrakstīju iesniegumu ar pretenziju par nepamatoti notikušo naudas pārskaitījumu. Bankā manu veco “Master Card” nobloķēja, izsniedzot jaunu, un apsolīja sazināties ar abiem i-veikaliem, pieprasot tiem labprātīgi atdot pārskaitītās summas. Galu galā viss beidzās laimīgi, šoreiz tiku cauri tikai ar pārbīli. Pateicoties bankas darbinieku operatīvai rīcībai, jau pēc nedēļas saņēmu atpakaļ uz Itālijas i-veikalu pārskaitīto naudas summu, vēl pēc dažām dienām atlikušo summu no Čehijas i-veikala.
I-veikalu pakalpojumus plānoju izmantot arī turpmāk. Bet, lai vēlreiz nekļūtu par upuri krāpniekiem, rīkošos citādi. Atvēršu otru bankas kontu, kuru izmantošu tikai norēķiniem ar i-veikaliem. Izvēloties preces kādā i-veikalā, pārskaitīšu uz šo kontu tikai šo vajadzīgo summu.”