“Melnās piektdienas” atlaides: PTAC atklāj patiesību par vilinošajām akcijām 14

“Melnā piektdiena” ir klāt, veikali un e-veikali vilina ar aizraujošiem atlaižu piedāvājumiem. Taču vai tiešām šīs atlaides ir tik izdevīgas, kā tās tiek pasniegtas? Patērētāju aizsardzības centrs (PTAC) ir veicis plašu pētījumu, kas atklāj pārsteidzošus faktus par daudzām “melnās piektdienas” akcijām.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Kā saprast, ka organismam trūkst D vitamīna? 5 pazīmes, kas palīdzēs to atklāt
“Joprojām notiek ceturtā karavīra meklēšana…” Jaunākā informācija par ASV karavīriem Lietuvā 295
“Abu Meri vēl nav atkāpies?” Sabiedrība prasa atbildes par bīstamo infekciju un vērtē, kuram jāuzņemas atbildība
Lasīt citas ziņas

Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja, TV24 raidījumā “Uz līnijas” dalījās ar pētījuma rezultātiem. Izmantojot mākslīgā intelekta rīku, PTAC analizēja tūkstošiem tiešsaistes veikalu un konstatēja, ka liela daļa piedāvāto atlaižu ir maldinošas.

“Diemžēl no 516 skatītajām vietnēm, 86% vispār tika piedāvātas atlaides. Un no visām vietnēm, kas vispār piedāvāja atlaides, 72% vietņu veica negodīgu komercpraksi,” atzīst Gertmane.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mākslīgi paaugstinātas cenas pirms atlaižu perioda. Daudzi veikali pirms “melnās piektdienas” paaugstina preču cenas, lai pēc tam tās varētu “samazināt” un piedāvāt lielākas atlaides.

“Komersants piešķir atlaidi, kas pēdējo 30 dienu laikā ir bijusi viszemākā. Piemēram, prece maksā 80 eiro, bet pēdējās divās nedēļās komersants paaugstina cenu līdz 100 eiro, no kuriem piešķir it kā lielu atlaidi. Tas ir pārkāpums. Atlaide ir jāpiešķir no šiem 80 eiro,” nianses skaidro Gertmane.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.