“Melnās piektdienas” atlaides: PTAC atklāj patiesību par vilinošajām akcijām 0

“Melnā piektdiena” ir klāt, veikali un e-veikali vilina ar aizraujošiem atlaižu piedāvājumiem. Taču vai tiešām šīs atlaides ir tik izdevīgas, kā tās tiek pasniegtas? Patērētāju aizsardzības centrs (PTAC) ir veicis plašu pētījumu, kas atklāj pārsteidzošus faktus par daudzām “melnās piektdienas” akcijām.

Reklāma
Reklāma
“Es negribu būt tas, kurš ar savu klātbūtni iedrošina sitējus!” Aidis Tomsons par atvadīšanos no saviem 20 000 lasītāju 2
Mājas
Kam patiesībā paredzēti veļas mašīnas atvilktnes 3 nodalījumi, zina vien retais
RAKSTA REDAKTORS
“Baidījāmies piestāt pat benzīntankā!” Latviešu ģimene piedzīvojusi trillera cienīgu bēgšanu no Zviedrijas, lai glābtu savu bērnu 311
Lasīt citas ziņas

Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja, TV24 raidījumā “Uz līnijas” dalījās ar pētījuma rezultātiem. Izmantojot mākslīgā intelekta rīku, PTAC analizēja tūkstošiem tiešsaistes veikalu un konstatēja, ka liela daļa piedāvāto atlaižu ir maldinošas.

“Diemžēl no 516 skatītajām vietnēm, 86% vispār tika piedāvātas atlaides. Un no visām vietnēm, kas vispār piedāvāja atlaides, 72% vietņu veica negodīgu komercpraksi,” atzīst Gertmane.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mākslīgi paaugstinātas cenas pirms atlaižu perioda. Daudzi veikali pirms “melnās piektdienas” paaugstina preču cenas, lai pēc tam tās varētu “samazināt” un piedāvāt lielākas atlaides.

“Komersants piešķir atlaidi, kas pēdējo 30 dienu laikā ir bijusi viszemākā. Piemēram, prece maksā 80 eiro, bet pēdējās divās nedēļās komersants paaugstina cenu līdz 100 eiro, no kuriem piešķir it kā lielu atlaidi. Tas ir pārkāpums. Atlaide ir jāpiešķir no šiem 80 eiro,” nianses skaidro Gertmane.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.