Melbārde: Nemitīgā konkurencē ar izklaidi un datoriem Latvijas kultūrai jāveido spēcīgs mārketings 0
Latvijas kultūra nemitīgi konkurē ar izklaidi, sportu, televīziju un datoriem, tāpēc tai nepieciešama komunikācija un spēcīgs mārketings, tādējādi sevi pietiekami labi pārdodot, intervijā laikrakstam “Neatkarīgā” atzina kultūras ministre Dace Melbārde.
Tomēr, pēc ministres domām, galvenais ir, cik kvalitatīvi tiek veidots kultūras mārketings, jo tā tiek audzināts Latvijas kultūras patērētājs.
“Mēs varam uzburt nez cik labus produktus, bet, ja bērns nav labi izglītots un viņā nav ieaudzinātas tradīcijas lasīt grāmatas, iet uz koncertiem un teātri, izaug cilvēks, kura galvenais ētiskās un morālās izziņas avots ir dators. Nacionālajā attīstības plānā ir iestrādāta programma “Kultūras skolas soma”: definēts minimālais kultūras pakalpojumu klāsts, kas katram bērnam konkrētā vecuma posmā ir jāapgūst. Kultūras iestādēm ir noteikts uzstādījums, ka tām jāveido izglītojošas programmas bērniem un ģimenēm. Ja vecāki paši neapmeklē kultūras iestādes, šo kūtrumu pārņem arī bērni,” atzina ministre.
Viņa raksturo situāciju ikdienišķā ģimenē, kur cilvēki lielākoties atnāk mājās pārstrādājušies, pārguruši, atkrīt pie televizora, labākajā gadījumā palīdz bērnam sagatavot mājasdarbus, – tad ko tur stāstīt par kultūras lietām!
Viņasprāt, būtiskā loma kultūrvides veidošanā ir ne tikai teātrim vai kādām citām kultūras institūcijām, bet arī reģionos izveidotajiem kultūras centriem, kā piemēru minot Rēzeknē atvērto kultūras centru “Gors”. Drīz Cēsīs būs līdzīgs centrs, 2015. gadā plānots atklāt jaunu centru Liepājā, arī Ventspils jau rosās.
“Atliek cerēt, ka reģiona cilvēku pirktspēja augs, lai viņi varētu aizbraukt uz koncertiem tos 50 vai 100 kilometrus. Tāda ir reģionālās kultūrpolitikas jēga – veidot kvalitatīvus kultūras pakalpojumus pietiekami tuvu dzīvesvietai. Cits jautājums, vai cilvēks grib braukt,” atzina ministre.