Kur Latvijā atrodas treniņu trases autobraucējiem? 0
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Ir tikai viens ceļš uz drošu kustību, labu pašsajūtu pie stūres ziemā, un ved tas uz mācību – treniņa trasēm.
Viena nelaime – uzsniga šogad diezgan bagātīgi, bet uz nesasalušas zemes. Tādēļ trasēs, kuru pamats nav vis asfalts, bet grunts, sezonas sākums ne tikai kavējas, bet – ilgtermiņa laika prognozēs skatoties – nav droši prognozējams. Sen par amatieriem labāko (plaši, ātri līkumi, nav barjeru) atzītās “Brīvkalnu” trases saimnieks Jānis Štrauss, piemēram, saka: “Nezinu. Pašlaik ko iesākt būtu pārāk darbietilpīgi un nu nekādi nerentētos.”
Nevar vēl darboties arī trases, kuras veidotas uz ūdenstilpēm. Kategoriski jābrīdina arī “pašdarbnieki”, kurus dīķi un ezeri vilina. BRĪDINĀJUMS! Nebrauciet uz dīķu, upju, ezeru pirmā ledus! Automobilim pietiekami stiprs tas kļūs, tikai sasniedzot 20–25 cm biezumu. Mērījumus var veikt, izmantojot bļitkotāju urbi.
Labākais avots trašu kontaktinformācijai ir internetā – “www.iauto.lv/trases”. Brīdinu gan, ka objektu apskatus un piedāvājumus tur pašlaik vēlams skatīties tā ačgārni – no beigām, sākot ar sadaļu “atjaunots”. Tad neiekārosiet to, kas bijis pieejams pērn vai vēl senāk.
Vienīgais aktuālais un pilnvērtīgais piedāvājums, ko esmu atradis, pašlaik ir citā – Drošas braukšanas skolas portālā (“dbs.lv”). Viņi piedāvā ne tikai piekļuvi trasei (Biķernieki), bet arī instruktoru palīdzību. Attālinātu, tiesa. Jūs brauksiet ar savu auto un skolotāju dzirdēsiet jums izsniegtā rācijā. Nodarbības garums – trīs stundas – šķiet gluži pietiekams. Cena (160 eiro) šķiet inflācijas laikos gluži pamatota (trases īre, instruktoru atalgojums u. c.), tomēr paredzu, ka plašu popularitāti tā neveicinās.
Kas atliek? Eksperimenti uz koplietošanas ceļiem neder. Tādēļ portālā “manabalss.lv” parakstījos par iniciatīvu atļaut ziemas slalomu un slīdes minitreniņus vietās, kur tas pietiekami droši.