Daiņa Bušmaņa foto

Mēģinās vēlreiz lāpīt vilcienu līgumu 
 0

Pēc atgriešanās no Briseles, kur Eiropas Komisijas (EK) augsta ranga amatpersonas vēlreiz skaidri un gaiši pateica, ka šādā izskatā jaunais vilcienu iepirkumu līgums, kas slēgts starp “Pasažieru vilcienu” (“PV”) un Spānijas kompāniju “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF), pie Eiropas naudas netiks, Latvijas atbildīgās personas ķērušās klāt pie šā līguma pielabošanas, tā cerot vēl glābt, kas glābjams. 


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Šāds iznākums sarunās bija prognozējams jau pirms Latvijas pārstāvju došanās uz EK, jo komisija jau pirms tam divās vēstulēs bija vērsusi uzmanību uz iespējamiem likuma pārkāpumiem vilcienu iepirkumā, kā arī norādījusi, ka naudu šiem mērķiem nepiešķirs, ja vien pieļautās kļūdas netiks labotas. Turklāt pēdējā vēstulē EK norādīja, ka šāda rīcība apdraud iespējas finansēt arī citus Eiropas projektus Latvijā.

Sarunas tiks turpinātas arī ar EK. Tiesa, nav vēl zināms, vai tās notiks klātienē vai arī ar videokonferences palīdzību. Sarunas tiks sāktas arī ar CAF par parakstītā līguma grozījumiem, un plānots tās pabeigt līdz 11. jūnijam. Tāpat šis jautājums tiks skatīts arī valdībā, bet jau pēc tam, kad būs notikušas sarunas ar CAF.

 

Mēģinās labot

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā norāda “PV” jaunais valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis, patlaban “PV” tiek gatavoti vēl aprīļa sākumā parakstītā līguma grozījumi. Kas tieši šajā līgumā labojams, “PV” amatpersona neatklāj, jo līgums esot konfidenciāls. Sarunas ar CAF varētu sākties jau tuvākajā laikā, turklāt ir arī ieceres tās pabeigt turpmāko piecpadsmit dienu laikā.

Pagaidām gan CAF nav komentējis iespējamās jaunās sarunas par izmaiņām līgumā, tikai paziņojumā medijiem uzsvēris, ka ir iesniedzis 100% tehniskajām prasībām atbilstošu piedāvājumu, kas nepārsniedz iepirkumam paredzēto summu, turklāt noslēgtais līgums atspoguļo veiksmīgu pušu sarunu rezultātu. Tāpat uzņēmums jau esot sācis darbu pie līguma izpildes, lai pirmos jaunos vilcienus spētu Latvijai piegādāt jau 2014. gada vidū. Līguma izpildē drīz vien aktīvi gatavojas iesaistīties arī “Rīgas vagonu rūpnīca”, turklāt, lai projektu varētu realizēt, jau esot investētas lielas summas, par to pirmdien radio raidījumā “Krustpunktā” paziņoja uzņēmuma pārstāvis Aivars Ločmelis.

 

Gan jāpiebilst, vēl ziemā, kad vecā “PV” valde beidzot saņēma atļauju no tiesas un valdības līgumu slēgt, arī bija doma sarunas par līguma nosacījumiem pabeigt pāris nedēļās, taču tās ieilga uz vairākiem mēnešiem.

 

Turklāt, kā var noprast pēc pēdējiem notikumiem un EK reakcijas, tolaik sarunās ar CAF tā arī netika līdz galam panākta vienošanās par atgriešanos pie sākotnējās līguma redakcijas.

Turklāt patlaban jauno vilcienu iepirkuma projektu sāk apdraudēt ne tikai pro-blēmas ar parakstīto līgumu, kas nemainīts praktiski izslēdz iespēju “PV” saņemt finansējumu no Eiropas Kohēzijas fonda 100 miljonu latu apmērā. Problēmas tūlīt var sākties ar projektā noteikto termiņu ievērošanu. Proti, ne velti valdības pārstāvji vēl veco “PV” valdi spieda noslēgt līgumu ar CAF, vēlākais, līdz aprīļa sākumam, jo citādi pieauga risks, ka projekta realizācijas termiņus ievērot būs ļoti grūti, un tas savukārt atkal nozīmē, ka var būt problēmas ar EK finansējuma saņemšanu. Turklāt jebkuras izmaiņas termiņos ir būtiska atkāpe no pirmējiem līguma nosacījumiem, un tas nozīmē, ka atkal var rasties problēmas ar Eiropas naudas saņemšanu.

Reklāma
Reklāma

 

Netiek izslēgts 
jauns konkurss

A. Birkmanis norādīja, ja CAF līguma grozījumiem nepiekritīs un piecpadsmit dienu laikā vienošanās netiek panākta, “PV” vilcienus no CAF neiegādāsies un šādā gadījumā tiks izsludināts jauns konkurss.

Turklāt, iespējams, jaunā iepirkuma konkursā varētu mainīties nosacījumi, tostarp iepērkamo vilcienu daudzums un finansējuma apmērs. Kā arī netiek izslēgts, ka jaunu vilcienu iepirkuma projekts varētu ieilgt, proti, tam vairs nebūs jāiekļaujas šajā ES plānošanas periodā un nauda daļēji vai pilnībā varētu tikt saņemta arī no nākamā perioda fonda līdzekļiem.

Šādā gadījumā svarīgi saprast, kādas un cik lielas sankcijas parakstītā līguma neturpināšana radīs Latvijai. Kā jau tika rakstīts, Latvija uzskata, ka līgums ar CAF nav nemaz stājies spēkā, jo nav izpildījušies vairāki pašā līgumā minētie nosacījumi, tostarp nav pieejams finansējums šim projektam.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.