“Mediķi konstatēja, ka kabīnē viens ir beigts…” Oskars Irbītis atklāj satraucošu tendenci – gandrīz dubultojies avāriju skaits, kurās iesaistīti kravas auto 117

“Šobrīd parādās tādi jauni indikatori, kas noskaidroti pētījumā, ka salīdzinot ar pagājušo gadu, mums ir palielinājies – gandrīz dubultojies – no 10 uz 17 kravas automobiļu skaits, kas ir iesaistīti smagos ceļu satiksmes negadījumos,” tā TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs” atzina satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis, diskutējot par pēdējā laika traģiskajām avārijām uz Latvijas autoceļiem, kurās iesaistīti kravas auto un gājuši bojā vairāki cilvēki, tostarp divi 16 gadus veci jaunieši.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pazīmes, ka tu patērē pārāk daudz olbaltumvielu 2
Krievijā trīskāršojušies “vārti uz elli”, kas var aprīt zemi un ciemus
Veselam
atbrīvoties no riebīgās “riepiņas” uz vēdera. Nosaukti 5 galvenie noslēpumi
Lasīt citas ziņas

Tādu secinājumu Irbītis izdarījis arī, redzot pēdējos notikumus ceļu satiksmē. “Par šo problēmu, kas ir saistīta ar profesionāliem auto vadītājiem, runā īstenībā visā Eiropā, jo šī profesija vairs nav populāra. Līdz ar to vadītāji strauji noveco. Viņiem parādās veselības problēmas. Viņiem parādās vienkārši vecuma problēmas, un tas nozīmē to, ka viņi vairāk iekļūst negadījumos. Tātad tas ir viens no faktoriem, kāpēc visā Eiropā aizvien vairāk kravinieki iekļūs ceļu satiksmes negadījumos,” skaidroja satiksmes drošības eksperts Irbītis.

Tāpēc Irbītis pieļauj, ka arī pie mums Latvijā, visticamāk, ir līdzīga problēma saistībā ar avārijām, kurās iesaistīti kravas auto. “Mums arī izpētē ir viens gadījums tieši ar kravinieku, kas ir 100% pierādīts, ka tajā brīdī, kad ieradās mediķi, tad viņi vienkārši konstatēja, ka tur kabīnē viens ir beigts… Ārēji mašīnai praktiski nav bojājumi – tātad tā ir vienkārši pieskārusies kokam un apstājusies, sākotnēji braukusi ar lēnu ātrumu. Tātad parādās arī tāda veida problēmas,” par konkrētu gadījumu ar kādu bojā gājušo kravas auto šoferi uz Latvijas autoceļa pastāstīja Irbītis TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs”, kas bija veltīts ceļu satiksmes drošības jautājumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat satiksmes drošības eksperts raidījumā pauda viedokli, ka “pēckovida laikā vispār parādās izteiktākas veselības problēmas”. “Viens brīdis bija, kad cilvēki negāja pie dakteriem!” uzsvēra Irbītis. Runa esot par kravas auto vadītājiem visā Eiropā, jo ceļu satiksmes negadījumos iekļuvuši gan Latvijas, gan ārzemju kravas auto šoferi “pusi uz pusi”, piebilda eksperts.

Tāpat TV24 raidījumā Irbītis un režisors Pauls Timrots aktualizēja problēmu, ka kravas auto šoferiem nav vietas uz autoceļiem, kur novietot auto un atpūsties, lai netiktu pārkāpts darba un atpūtas stundu režīms.

“Viss aiztaisīts ciet! Ne viņiem tualetes, ne kafejnīcas tur – nekā! Nav, kur nolikt to fūri, jo vieglāk ir aizbraukt no Igaunijas uz Lietuvu un tur apstāties, nekā atrast Latvijā, kur pastāvēt,” norādīja Timrots, sakot, ka būtu jāsakārto šādas atpūtas vietas uz autoceļiem, kuras var izmantot kravas auto šoferi pārbraucienu laikā. “Tas ir viens no smagākajiem pārkāpumiem arī Eiropas līmenī – neievērot šo te darba-atpūtas režīmu,” piebilda Irbītis.

Diskusijā iesaistījās arī bijušais Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš, kurš tagad ir 14. Saeimas deputāts (LPV), sakot, ka infrastruktūra Latvijā tā ka būtu, bet tās vietas ir aiztaisītas ciet.

“Tās visas šobrīd ir aiztaisītas ciet, aizaugušas ar zāli, aizkrautas ar betona plāksnēm, jo tur ir vajadzīga naudiņa! Kas to uzturēs? Stāvlaukumi ir diezgan lieli, bet nav kas uzrauga, kas tur liks tualetes un kas par to maksās?” pastāstīja Zivtiņš. “Ja to nosaka kā obligātu prasību, tad tur apakšā ir jābūt kaut kādiem naudas līdzekļiem. Tad ir jābūt kādai sistēmai, kas par to maksā, kas uztur, vai maksā pie iebraukšanas vai vēl kaut kas… Tur jābūt gribēšanai to izdarīt,” sacīja Zivtiņš TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs”.

Reklāma
Reklāma

Plašāk skatieties pievienotajā video!

Pilnu TV24 raidījumu “Nacionālo interešu klubs” variet skatīties video šeit:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.