Foto-LETA

Mediācijas sarunas par vērienīgo vilcienu iepirkumu noslēgušās 0

AS “Pasažieru vilciens” (PV) un Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) mediācijas sarunas par vērienīgo vilcienu iepirkumu noslēgušās, un CAF vērsies tiesā ar prasības pieteikumu pret PV.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
15 lietas, no kurām jāatbrīvojas līdz Jaunajam gadam
“Mēs bijām gatavi veikt kodoltriecienu.” Bijušais Krievijas kodolspēku bāzes virsnieks atklāj kara pirmo dienu notikumus
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Lasīt citas ziņas

Kā aģentūrai LETA pastāstīja CAF pārstāvis, advokāts Ivo Klotiņš, pēdējā mediācijas nedēļā PV pārstājis komunicēt ar CAF pārstāvjiem, kā arī nepagarinājis mediācijas sarunas, līdz ar to CAF pārstāvji secinājuši, ka mediācijas process ir noslēdzies.

CAF tagad vērsies tiesā ar prasības pieteikumu pret PV, cita starpā arī pret Latvijas valsti Satiksmes ministrijas personā, par 2012.gada 2.aprīlī starp PV un CAF noslēgtā vilcienu piegādes un uzturēšanas līguma izpildi.

CITI ŠOBRĪD LASA

CAF joprojām paliek atvērts sarunām un izlīguma iespējām, norādīja Klotiņš, piebilstot, ka šajā gadījumā CAF iesniedzis tiesā prasības pieteikumu, lai aizsargātu savas intereses par šī līguma izpildi. Mediācijas procesu ir iespējams atjaunot, pauda advokāts, taču skaidroja, ka patlaban mediācijas termiņš beidzies un PV nevēlējies to pagarināt.

PV pārstāve Jana Priedniece aģentūrai LETA atteicās komentēt šo jautājumu, piebilstot, ka informācija par šo jautājumu tiks sniegta otrdien.

Kā ziņots, PV un CAF mediācijas sarunas bija paredzēts noslēgt 29.martā.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Līguma vērtība kopumā bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

2012.gada aprīlī PV un CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam.

Pagājušā gada maijā iepriekšējā valde tika atlaista. Jaunā valde aicināja CAF uz sarunām par līguma grozīšanu, taču līdz noteiktajam termiņam – pagājušā gada 2.oktobrim – vienošanās par līguma grozījumiem netika panākta.

Reklāma
Reklāma

CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu, kuru bija plānots noslēgt līdz 29.martam.

Jau pērn oktobrī SM sasauktajā PV akcionāru sapulcē tika nolemts vērsties tiesībsargājošajās iestādēs, lai izvērtētu uzņēmuma iepriekšējās valdes rīcību vilcienu iepirkumā.

Akcionārs piekrita PV pašreizējās valdes viedoklim, ka uzņēmuma iepriekšējā vadība vilcienu iepirkuma procesā ir pārkāpusi savas pilnvaras.

Kā ziņots, ģenerālprokuratūra sākusi kriminālprocesu par PV iepriekšējās valdes rīcību saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu. Valsts policija (VP) no ģenerālprokuratūras saņemto kriminālprocesu par PV iepriekšējās valdes rīcību saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu uzticējusi izmeklēt savai struktūrvienībai – Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldei.

Pašreizējā PV valde Arta Birkmaņa vadībā tika iecelta 2012.gada maijā. Pirms tam kopš 2011.gada oktobra strādāja Freivalda vadīta valde, bet vēl agrāk – kopš 2009.gada augusta – PV valdi vadīja Andulis Židkovs, liecina “Firmas.lv” informācija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.