Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pērn pieaudzis par 4% 0
Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums 2018.gadā, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājās par 4% salīdzinājumā ar 2017.gadu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri pagājušā gada laikā pieauga par 4,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības – par 2,9%.
2018.gada decembrī, salīdzinot ar 2017.gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums, pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem, salīdzināmajās cenās pieauga par 2,2%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri palielinājās par 1,5%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija kritums par 3%.
Salīdzinājumā ar 2017.gada decembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 25,4%, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu specializētajos veikalos – par 9,3%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar 2017.gada decembri pieauga par 2,7%.
Pērn decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums saruka par 1,2%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 1,4%, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 1,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, lielākais apgrozījums pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,1%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2%).
Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 8,1%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,3%).
2018.gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,6%.
<div class=”infogram-embed” data-id=”mazumtirdznieciba-latvija” data-type=”interactive” data-title=”Mazumtirdzniecība Latvijā”></div><script>!function(e,t,s,i){var n=”InfogramEmbeds”,o=e.getElementsByTagName(“script”)[0],d=/^http:/.test(e.location)?”http:”:”https:”;if(/^\/{2}/.test(i)&&(i=d+i),window[n]&&window[n].initialized)window[n].process&&window[n].process();else if(!e.getElementById(s)){var r=e.createElement(“script”);r.async=1,r.id=s,r.src=i,o.parentNode.insertBefore(r,o)}}(document,0,”infogram-async”,”https://e.infogram.com/js/dist/embed-loader-min.js”);</script>