Ieskats atjaunotajā Centrāltirgus gastronomijas paviljonā.
Ieskats atjaunotajā Centrāltirgus gastronomijas paviljonā.
Foto: Marta Ozola

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pērn pieaudzis par 4% 0

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums 2018.gadā, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājās par 4% salīdzinājumā ar 2017.gadu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri pagājušā gada laikā pieauga par 4,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības – par 2,9%.

2018.gada decembrī, salīdzinot ar 2017.gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums, pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem, salīdzināmajās cenās pieauga par 2,2%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri palielinājās par 1,5%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija kritums par 3%.

Salīdzinājumā ar 2017.gada decembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 25,4%, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu specializētajos veikalos – par 9,3%.

Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 14,5%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar 2017.gada decembri pieauga par 2,7%.

Pērn decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums saruka par 1,2%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 1,4%, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 1,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, lielākais apgrozījums pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,1%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2%).

Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 8,1%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,3%).

2018.gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,6%.

Reklāma
Reklāma

<div class=”infogram-embed” data-id=”mazumtirdznieciba-latvija” data-type=”interactive” data-title=”Mazumtirdzniecība Latvijā”></div><script>!function(e,t,s,i){var n=”InfogramEmbeds”,o=e.getElementsByTagName(“script”)[0],d=/^http:/.test(e.location)?”http:”:”https:”;if(/^\/{2}/.test(i)&&(i=d+i),window[n]&&window[n].initialized)window[n].process&&window[n].process();else if(!e.getElementById(s)){var r=e.createElement(“script”);r.async=1,r.id=s,r.src=i,o.parentNode.insertBefore(r,o)}}(document,0,”infogram-async”,”https://e.infogram.com/js/dist/embed-loader-min.js”);</script>

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.