Jaunais “Suzuki Jimny”.
Jaunais “Suzuki Jimny”.
Publicitātes foto

Mazs svars ļauj lidot kalnā kā putnam! “Džims” atgriežas divvietīgs 5

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

“Suzuki” nolēmis turpmāk piedāvāt divvietīgu džipiņu ar gandrīz kubikmetru lielu kravietilpību.

Pirms gada rakstīju: “Nav vairs Eiropas tirgū “Džima”. Jo tā motoriņš (1,5 l, 102 ZS) katrā kilometrā izmet atmosfērā 152 g ogļskābās gāzes. Un jaunā ES regula par katru gramu virs jaunās desmitgades mērķa normas (95 g/km) paredz naudas sodu ražotājam – 95 eiro par gramu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šajā gadījumā tātad nieka 9025 eiro… “Suzuki” šādu maksājumu uzskata par nereālu un mazo meža ceļu princi vairs uz Eiropu nevedīs. Bet neskumstiet – varbūt vēl vedīs kā N1 grupas komercauto (tiem normas krietni reālākas) bez aizmugures sēdekļiem.”

Un nu ziņa – “Jimny” tiešām ir atgriezies! “Suzuki” tiešām nolēmis to turpmāk piedāvāt divvietīgu, ar gandrīz kubikmetru lielas ietilpības kravas telpu. Un šādam konceptam patreizējā CO2 izmešu norma Eiropā ir 147 g/km. “Džimam” ir 152. Un soda sankcijas gandrīz izzūd.

Iztiksim ar diviem beņķiem? Protams. Jo galvenās bezceļu priekšrocības ir saglabājušās. Mazi gabarīti (tikai 342 cm garumā) dod lielajiem džipiem nereālas manevru iespējas. Mazs svars (1090 kg) ļauj lidot kalnā kā putnam. Pazeminātu pārnesumu kārba kompensē šķietami nelielo vienkārša (tādēļ lēta) dzinēja jaudu.

Un tādēļ šis auto tālu dabas nostūru pētniekam (vai saimniekam, kurš vēlas, piemēram, bišu stropus uz Dižpurva malu aizvest) ir izcili piemērots. Nevajag tos pasažierus! Braukšu viens vai divatā. Un, ja lielu kravu nevedu, tajā pakaļgalā var pat migu iekārtot. Un krietnu laivu likt piekabē (atļautais svars – līdz 1300 kg).

Publicitātes foto

“Jimny” cena (nedaudz virs 20 000 eiro) ir mazāk nekā puse no par četrvietīgajiem “Land Rover Defender” vai “Jeep Wrangler” prasītā. Gribu lielāku kompāniju – ņemsim divus “Džimus”…

Un tā – “Džimu” Latvijā atkal var pasūtīt. Pagaidām tikai ar mehānisku piecpakāpju kārbu. Vēlāk būšot arī automāts. Un tie mazie izmēri nav vis trūkums, bet priekšrocība. Trūkumi? Vienu kārotājiem varu atgādināt – šī nav ātrgaitas maģistrāļu raķete. “Īsa” transmisija, kura vinnē mežā, uz šosejas ir paskaļa un rijīga, mazs svars atbilstoši Ņūtona likumiem mēdz kratīties, nevis līgani žūžot. Laižamies drīzāk mežā!

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.