Foto: SHUTTERSTOCK

Mazinoties Covid-19 izplatībai, darbu pārtrauks informatīvais tālrunis 8345 0

Ceturtdien pēdējo dienu darbosies vienotais informatīvais tālrunis par Covid-19 jautājumiem 8345, aģentūru LETA informēja Valsts kanceleja.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Kopš tālruņa izveidošanas 2020.gada 24.martā divu gadu laikā operatori ir atbildējuši uz gandrīz 300 000 iedzīvotāju zvanu.

Diennakts informatīvā tālruņa līniju pirms diviem gadiem izveidoja Valsts kanceleja sadarbībā ar uzņēmumu “Tet”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienotā tālruņa galvenais uzdevums bija bez maksas sniegt iedzīvotājiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par Covid-19 pandēmiju un aktuālajiem epidemioloģiskās drošības nosacījumiem.

Līdz 2022.gada 27.martam līnijas operatori atbildējuši uz 297 688 Latvijas iedzīvotāju zvaniem latviešu, krievu un arī angļu valodā. Kopējais minūšu skaits, kas pavadīts, konsultējot iedzīvotājus – 700 405. Vidējais vienas sarunas ilgums – aptuveni divas minūtes.

Tēma, kas visbiežāk interesējusi iedzīvotājus, bija veselība, par ko taujāts teju 60% zvanu. Par pārvietošanās nosacījumiem vēlējās uzzināt 21% zvanītāju, savukārt par drošību – 9%. Konsultācijas bieži sniegtas arī par nodarbinātības jautājumiem, uzņēmējdarbību un izglītību.

Saņemti arī ierosinājumi, kas nodoti atbildīgajām valsts iestādēm.

Ja kādā situācijā 8345 operatoriem nebija informācijas, lai sniegtu atbildi uz uzdoto jautājumu, zvanītājs tika savienots ar atbildīgās institūcijas kontakttālruni, vai informēts, kur vērsties tālāk. Pāradresēti divu gadu laikā bijuši 4,5% no visiem atbildētajiem zvaniem.

Lēmums pārtraukt vienotā tālruņa darbību pieņemts, ņemot vērā straujo Covid-19 saslimstības samazināšanos un epidemioloģiskās drošības prasību atcelšanu valstī. Turklāt pēdējās nedēļās zvanītāju skaits ir būtiski sarucis.

Divu gadu laikā tālruņa līnijas uzturēšanai no valsts budžeta samaksāti ap 230 000 eiro.

Līdztekus tālruņa līnijai Valsts kanceleja 2020.gada martā izveidoja un turpina uzturēt oficiālo mājaslapu “covid19.gov.lv”. Pašlaik norit darbs pie mājaslapas satura atjaunošanas atbilstoši epidemioloģiskās drošības nosacījumiem, kas būs spēkā no 1.aprīļa.

Reklāma
Reklāma

Divu gadu laikā mājaslapu ir apmeklējuši vairāk nekā četri miljoni unikālo lietotāju. Samazinoties Covid-19 izplatībai, arī mājaslapas apmeklētāju skaits kļūst mazāks, tādēļ arī tās satura apjoms tiks samazināts, vienlaikus saglabājot informāciju par būtiskākajām tēmām.

Turpmāk atbildes uz jautājumiem par Covid-19 pandēmiju var meklēt “covid19.gov.lv”, kā arī zvanot uz atbildīgo iestāžu tālruņa numuriem.

Lai Covid-19 izplatība turpinātu strauji samazināties, no 1.aprīļa pārtraucot lielāko daļu drošības nosacījumu, būtiski pieaugs ikviena Latvijas iedzīvotāja individuālā atbildība par infekcijas izplatības ierobežošanu, norāda Valsts kanceleja.

SAISTĪTIE RAKSTI