Sestdien – Mazā biznesa dienā – iedzīvotāji aicināti atbalstīt mazos uzņēmējus 2
Sestdien notiek Mazā biznesa diena, kad mazie uzņēmēji visā Latvijā gaidīs ciemos katru, lai mūs iepazīstinātu ar savu sirdslietu, kuru viņi ir radījuši un par kuras izaugsmi viņi gādā katru dienu Katrs uzņēmējs ir padomājis par īpašiem piedāvājumiem un aktivitātēm saviem apmeklētājiem, tāpēc visi iedzīvotāji tiek aicināti aktīvi pavadīt šo dienu.
Ar pašiem “uz vāka” Mazā biznesa dienas plakātus izveidojuši 498 uzņēmumi un pašnodarbinātie. Tāpat lielu atsaucību guva iniciatīvas veidotāju organizētie semināri “Mazā biznesa lielā diena” lielākajās Latvijas pilsētās – Daugavpilī, Rēzeknē, Liepājā, Ventspilī, Valmierā, Jelgavā un Rīgā.
Seminārā uzņēmēji uzzināja, kā paplašināt klientu loku, kā uzrunāt potenciālos partnerus un kā saredzēt jaunas biznesa iespējas. Seminārā ar saviem veiksmes stāstiem un padomiem dalījās jau esošie uzņēmēji, biznesa vides speciālisti, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki.
Savukārt VID ir sarūpējuši esošajiem un topošajiem mikro un mazo uzņēmumu pārstāvjiem iespēju konsultēties ar speciālistiem par nodokļu maksātāju tiesībām un pienākumiem, kā arī saņemtu praktisku informāciju par nodokļu piemērošanas jautājumiem. Šīs konsultācijas būs pieejamas Preiļos, Tukumā, Cēsīs, Bauskā un Rīgā Latgales priekšpilsētā.
Uzņēmuma “Cita rota” Agatei Dombrovskai īpašniece saka, ka atzinīgi vērtē iniciatīvu un uzsver, ka jaunajiem uzņēmējiem ir nepieciešams katrs atbalsta rīks, jāprot tikai to izmantot.
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis (RP) atzīmē, ka mazie uzņēmumi nevarēs augt, ja viņiem nebūs pircēju, tāpēc ir jāmainās arī patērētāju attieksmei un paradumiem. Patērētājam ir jāiepazīst un jāiemīl vietējais uzņēmējs – jāizmanto viņa sniegtie pakalpojumi un produkti, tādējādi atbalstot mazo biznesu, savu pašvaldību un visu valsts ekonomiku.
“Latvijā ir vairāki tūkstoši mikro un mazo uzņēmumu, kuri nemeklē attaisnojumus vai vainīgos, bet gan ar visu sirdi un pārliecību dara savu darbu un dara to izcili,” uzsver Ķirsis. Tāpēc mūsu uzdevums ir viņus atbalstīt, kļūstot par pastāvīgiem viņu klientiem, un sākt mēs varam jau tagad.
SIA “Lursoft”, kas ir viens no iniciatīvas atbalstītājiem, pētījuma dati liecina, ka pēdējo piecu gadā laikā strauji pieaudzis mikro, mazo un vidējo uzņēmumu skaits, jo 47,4% no visiem Latvijas mazajiem uzņēmumiem ir vecumā līdz pieciem gadiem.
Tāpat mazā biznesa vidē ir parādījušies ļoti daudz gados jaunu uzņēmēju, kuri lielākoties ir Rīgā un kuri biežāk riskē, tāpēc viņu efektivitāte un peļņa ir mazāka nekā gados vecākiem un pieredzējušākiem uzņēmējiem. Pirmajos gados biznesā ir jāiegulda ļoti daudz un ienākumi mēdz būt zemi, par to liecina arī dati – 2012. gadā 46 000 Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu ir strādājuši ar zaudējumiem.
Mazā biznesa diena kļūs par ikgadēju pasākumu un norisināsies novembra trešajā sestdienā.
Uzziņa
SIA “Lursoft” un VAS “Latvijas Pasts” izsūtīja uzaicinājumu 32 000 uzņēmējiem.
Mazā biznesa dienai reģistrējušies 1260 uzņēmumi visā Latvijā.
Desmit tūkstoši atbalsta Mazā biznesa dienu.
Mājas lapu www.mazabiznesadiena.lv apmeklējuši vairāk nekā 6500 unikālie lietotāji.
“Facebook” sociālajā tīklā iniciatīvai atbalstu izteikuši 2500.
Unikālos uzņēmēju plakātus izveidojuši 498 uzņēmumi un pašnodarbinātie.
Savu uzņēmēja gēnu testējuši 588 cilvēki.
Reģionālajos semināros “Mazā biznesa lielā diena” lielajās pilsētās reģistrējās 570 uzņēmēji.