“Maxima”: Strauji audzis pieprasījums pēc vietējiem dārzeņiem un augļiem 0
Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk iegādājas svaigus augļus un dārzeņus, liecina mazumtirgotāja “Maxima Latvija” pārdošanas dati.
Kā informē uzņēmumā, gada otrajā ceturksnī kopējais pārdošanas apjoms “Maxima” veikalos ir par 9% lielāks nekā pērn, turklāt straujāk aug pieprasījums pēc vietējiem produktiem. Latvijas izcelsmes augļiem, dārzeņiem un ogām, kurām ir piemērota samazinātā PVN likme, pieprasījums ir palielinājies par 10%.
Vienlaikus dārzeņu un augļu TOP 5 parāda, ka iedzīvotāji joprojām izvēlas gan vietējos, gan ārvalstu produktus. Pieci populārākie dārzeņi pirmajā pusgadā bija kartupeļi, sīpoli, burkāni, tomāti un Latvijas lauku gurķi.
Savukārt iecienītākie augļi šajā periodā ir bijuši banāni, āboli, mazie mandarīni, apelsīni un arbūzi.
Dārzeņus un augļus iedzīvotāji biežāk izvēlas iegādāties lielākajos “Maxima” veikalos, ko atspoguļo TOP 10 pirktāko produktu saraksts. Ja mazā formāta “Maxima X” veikalos augļi un dārzeņu īpatsvars iecienītāko produktu vidū ir 40%, tad “Maxima XX” veikalos tas ir jau 50%, bet “Maxima XXX” sasniedz 70%.
“Iedzīvotāji aizvien biežāk izvēlas veselīgus produktus un otro ceturksni pēc kārtas iekļauj svaigus dārzeņus un augļus pirkumu grozā vairāk nekā pērn. Redzam, ka pircējiem ir svarīga arī mūsu sadarbība ar vietējiem audzētājiem un zemniekiem, paplašinot vietējās produkcijas klāstu. Sezonas laikā “Maxima” sortimentu atsevišķās produktu kategorijās veido līdz pat 90% Latvijā audzētu dārzeņu un augļu,” stāsta uzņēmuma Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.
SIA “Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls ar 167 veikaliem Latvijā, no kuriem 130 ir “X” formāta veikali, 24 ir “XX” un septiņi ir “XXX” formāta veikali, kā arī seši ir “Maxima Express” veikali. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbinieku piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).