“Maxima” par veikala būvēšanu: Visas Austrumu slimnīcas vēlmes nevarēs realizēt 0
Uzņēmums SIA “Maxima Latvija”, būvējot lielveikalu pie Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) stacionāra, saskata iespējas risināt problēmas saistībā ar slimnīcas ceļu infrastruktūru, aģentūrai LETA pauda “Maxima Latvija” valdes loceklis Jānis Vanags.
Viņš skaidroja, ka, vairākas reizes tiekoties ar RAKUS vadību, izveidots labs pamats savstarpējai sadarbībai, un ir iespējas risināt stacionāram pieguļošo ceļu infrastruktūras problēmas. Vanags pauda, ka labas sadarbības rezultātā iespējams kopīgi uzlabot stacionāra ziemeļu un dienvidu puses pievadceļus, risināt autostāvvietu jautājumu, kā arī sadzirdēta vēlme uzlabot heliportu.
Vanags arī pieminēja, ka stacionāra vadības vēlmju saraksts ir samērā garš, tāpēc turpmāko sarunu laikā būs, ko risināt.
Vanags arī pauda, ka abu teritoriju attīstība visdrīzāk nenoritēs vienādā tempā. “Tas būs divu ātrumu process. “Maxima” virzīsies ātrāk, bet slimnīcai ir vairāk jautājumu, kas jārisina. (..) Sarunās vērsām uzmanību arī nepieciešamību risināt jautājumu par kopējo robežu,” sacīja Vanags.
Slimnīcas valde uz aģentūras LETA jautājumiem par sarunu procesu ar uzņēmumu atbildēja, ka nedēļas laikā sniegs atbildi “Maxima Latvija” izteiktajiem priekšlikumiem, taču pašlaik sīkākus komentārus nesniegs.
Kā ziņots, Hipokrāta iela pie Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) stacionāra “Gaiļezers” jau ir noslogota, bet, iespējams, situāciju varētu uzlabot krustojuma sakārtošana ar ceļu uz slimnīcu un plašas autostāvvietas izbūve, kurā slimnīcai būtu vismaz 800 vietas, aģentūrai LETA atzina slimnīcas valdes priekšsēdētājs Imants Paeglītis, komentējot mazumtirgotāja “Maxima Latvija” ieceri blakus stacionāram būvēt lielveikalu.
Viņš norādīja, ka, atverot katru jaunu infrastruktūras objektu, tostarp veikalu, plūsma uz ceļa palielinās vēl vairāk. Turklāt pagaidām nav plānoti projekti, kas šo divu joslu ielu paredzētu paplašināt. Vienā dienā uz šī ceļa pārvietojas 100 Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes, kas ir nopietna satiksme, piebilda Paeglītis.
Viņš arī norādīja, ka bez krustojuma sakārtošanas RAKUS svarīgs ir arī stāvvietu jautājums, jo slimnīca laukumu, kuru plāno izmantot “Maxima”, saskatīja kā vietu, kur varētu izveidot stāvlaukumu slimnīcas vajadzībām.
Paeglītis arī norādīja, ka slimnīcai ir svarīgi, lai tiktu izbūvēta tāda stāvvieta, kurā arī slimnīcai tiktu nodrošinātas vismaz 800 vietas. Tas savukārt nozīmē, ka runa vairs nav tikai par viena līmeņa autostāvvietu, turklāt slimnīcai jābūt arī nodrošinātai ziemeļu izbrauktuvei caur “Maxima” teritoriju.
Ja šīs problēmas ar stāvvietām tiek atrisinātas, RAKUS problēmu šajā jautājumā neesot, sacīja Paeglītis, piebilstot, ka jāsaprot, vai uzņēmums redz izdevīgumu šādai investīcijai, jo tas nebūs lēti.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Maxima Latvija” plāno būvēt lielveikalu uz tai piederošas zemes blakus RAKUS stacionāram “Gaiļezers”. Lielveikalu iecerēts būvēt uz zemesgabala 0,73 hektāru platībā, kas novietots kreisajā pusē no galvenās ieejas slimnīcas teritorijā.
Veselības ministrijas (VM) pārstāvis Oskars Šneiders iepriekš aģentūrai LETA sacīja, ka RAKUS ir stratēģiski nozīmīga slimnīca, līdz ar to projekti, kas varētu apgrūtināt slimnīcas infrastruktūru un darbību, tostarp ārkārtas situācijās, nav pieļaujami.