“Maxima” attīstīs piemājas veikalu segmentu 0
Pēdējā gada laikā uzskatāmi pieaugusi mazo formātu veikalu popularitāte, liecina jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati.
Visvairāk pēdējā gada laikā iepirkšanās vietu uz mazo veikalu segmentu mainījuši pircēji no divām vecuma grupām – no 35 līdz 44 gadiem un no 55 līdz 63 gadiem.
“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa skaidro, ka mazo veikalu popularitāte iedzīvotāju vidū skaidrojama ar to, ka tie ir īpaši pielāgoti mūsdienu straujajam dzīves ritmam un atvieglo pircēju ikdienu, samazinot laiku un līdzekļus, kas tiek tērēti, lai mērotu ceļu līdz tuvākajam lielveikalam.
Šāda tendence vērojama mazumtirdzniecībā visā pasaulē, tostarp Latvijā, kur ērtākas iepirkšanās jeb “convenience” formāta veikalu segments turpina attīstīties gan Rīgā, gan reģionos.
Mazo formātu veikalu izaugsmi pamato arī kritēriji, kas pircējiem ir visnozīmīgākie, izvēloties veikalu, kurā veikt lielāko daļu savu ikdienas pirkumu.
Vissvarīgāk iedzīvotājiem ir iegādāties preces vietā, kas atrodas pēc iespējas tuvāk mājām vai darbam (65%) vai pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes (45%). Nozīmīgi saglabājas arī tādi kritēriji kā veikalā pieejamais sortiments (42%) un zemākas cenas (38%).
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.
Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat un citiem avotiem.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.