Uz zemnieku saimniecības “Dardedzes – 1” zemes īpašuma, ko trases koridors šķērso visos piedāvātajos variantos, patlaban darbojas Mārupes novada komunālās saimniecības uzņēmumi. Saimniecības pārstāve Klinta Priedenfelde uzsver – vispareizākais ir sākt skaidrot dzelzceļa ietekmi uz uzņēmējdarbību iespējami agrāk, un uzņēmums to arī darīs.
Uz zemnieku saimniecības “Dardedzes – 1” zemes īpašuma, ko trases koridors šķērso visos piedāvātajos variantos, patlaban darbojas Mārupes novada komunālās saimniecības uzņēmumi. Saimniecības pārstāve Klinta Priedenfelde uzsver – vispareizākais ir sākt skaidrot dzelzceļa ietekmi uz uzņēmējdarbību iespējami agrāk, un uzņēmums to arī darīs.
Foto – Timurs Subhankulovs

Jautājumi un atbildes 8


Lūk, mārupiešu argumenti.

– Vai ir rakstisks dokuments, kas parāda, ka projekta virzītājam ir tiesības piedāvāt šodien variantu, kura nav nevienā citā dokumentā? Ja nav no Satiksmes ministrijas rakstiska dokumenta, tad šis variants ir jānoņem. Jums nav tiesību papildināt variantus.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Neils Balgalis, “RB Latvija” eksperts: – Šis ir mūsu piedāvājums iedzīvotājiem un pašvaldībai, ko mēs formulēsim. IVN procesā mēs meklējam piedāvājumus.

Māris Riekstiņš, Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors: 
­– Satiksmes ministrija šo trases variantu redzēja. Mēs secinājām – tas ir būtiski dārgāks, ir arī ļoti sarežģīts krustojuma risinājums ar autoceļiem. Pēdējā laikā uzdevām pētniekiem pētīt iespēju atgriezties pie citiem alternatīviem risinājumiem, kurus izskaidrot jums.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Kāpēc lietuvieši neaizvilka dzelzceļu līdz Viļņai? Eiropas platuma sliežu dzelzceļš Latvijā ir jābūvē, tomēr ne caur lidostu. Mār­upieši nav gatavi maksāt par viena vai divu uzņēmumu ērtumu.

M. Riekstiņš: – Mēs mēģinām Latvijai radīt priekšrocības, ko dotu dzelzceļa savienojums ar lidostu. Projektu iespējams īstenot pa kārtām. Patlaban mūsu piedāvātais trases novietojums ir vienīgais, kas neskar apbūvētās platības. Ir jārezervē trases koridors dzelzceļa būvniecībai.

– Mani izbrīna, ka pētnieki darbojas uz “Google” foto­uzņēmuma pamata. Ja katrs to varētu darīt, tad par tiesisku paļāvību un par tiesisku 
valsti var nerunāt un vispār var aizmirst par likumiem.

N. Balgalis: – Trases novietojumu mēs veidojam, balstoties uz piecām kritēriju grupām, tostarp aktuālais kadastrs, divas nedēļas vecs, datubāzes no valsts uzņēmumiem un iestādēm, no “Latvijas valsts mežiem”, apsekojumi dabā, topogrāfiskās kartes un aerofoto uzņēmumi. Mūsu sniegtā informācija daudzkritēriju analīzē atbilst situācijai dabā 2014. gada oktobrī.

– Kā varat nodrošināt, ka rīt, parīt iecerētajā trases koridorā nebūs sadalītas jaunas zemes, nebūs jauna detālplānojuma, nebūs uzbūvētas jaunas mājas?

– Šo situāciju visā Latvijā nevar neviens nodrošināt. Mārupes novada domes ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 17. lapas pusē ir iezīmēts, ka precizējumi notiks pēc īpašām izpētēm. Teritorijas plānojuma paskaidrojuma rakstā ir pieminēts process, kuru patlaban īstenojam.


SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.