Mākslas stacijā “Dubulti” atvērta Marokā dzīvojošās latviešu mākslinieces Auces Bieles izstāde “Spēks ziedēt” 1
Aija Kaukule, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”
Svinot pavasari, intuīciju un starpkultūru dialogus, mākslas stacijā “Dubulti” atvērta Marokā dzīvojošās latviešu mākslinieces Auces Bieles izstāde “Spēks ziedēt”, kurā redzami košās krāsās radīti, Marokā tapuši darbi (2014–2020), kas Latvijā aplūkojami pirmoreiz.
Izstādē aplūkojami vairāk nekā sešdesmit Auces Bieles (1981) gleznojumi uz pašdarināta audekla, interaktīvs objekts “Ziedu meitene”, ziedu kāršu skaidrojumi un videodarbs.
“Visai iecerei – krāsām, tēliem, ziedu kārtīm un intuīcijas izraisīšanai – ir viena ideja: ierosināt, lai cilvēks pats caur teiksmainiem tēliem tiek klāt savai intuīcijai, savai zemapziņai, jo tā ir vienīgā, kas zina atbildes,” par izstādi saka māksliniece Auce Biele.
Savukārt izstādes kuratore Inga Šteimane raksturo mākslinieces darbus šādi: “Auces Bieles talants apspriest moderna cilvēka zemapziņu Marokā ir uzplaucis dienvidnieciskās krāsās un mūžīgas vasaras košumā. Māksliniecei raksturīgi sakausēt dizaina un tēlotājmākslas aspektus.”
Izstāde aplūkojama līdz 6. jūnijam katru dienu no plkst. 9 līdz 18.30. Notiks četras brīvdabas darbnīcas ar ziedu kāršu skaidrojumiem un gleznošanu 29. un 30. maijā, 5. un 6. jūnijā
Osokins–Bēthovens–Pētersons “Gorā”. 7. maijā plkst. 19 tiešraidē no Latgales vēstniecības “Gors” skanēs pianista Andreja Osokina soloprogramma “Osokins – Bēthovenam”.
Programmā būs klausāma ne tikai Ludviga van Bēthovena mūzika, bet arī Roberta Šūmaņa, Friderika Šopēna, Sergeja Rahmaņinova skaņdarbi. Koncerta intriga – Kristapa Pētersona Bēthovenam veltītā skaņdarba pirmatskaņojums un saruna ar komponistu.
“Manuprāt, šis komponista darbs ir ļoti vērtīgs pienesums latviešu klaviermūzikas pūrā. Kristapa Pētersona mūzikas valodas intonatīvā novitāte tieši atbilst šo vārdu fonētiskajai saspēlei, jo viņa Veltījumā Bēthovenam klasisko skanējuma vērienu Pētersons paplašina, tam pievienojot savu skaņraža fantāziju caur plaukstu un pirkstu piesitieniem, klauvējieniem un pieskārieniem, it kā modinot arvien jaunas klavieru dimensijas,” par K. Pētersona skaņdarbu saka A. Osokins.
Koncerts skatāms vietnē “latgalesgors.lv” un “Gors” sociālajā tīklā “Facebook”.
Lai iemīlētos, klikšķiniet šeit. Starptautiskās Rīgas fotogrāfijas biennāles “Next 2021” ietvaros Latvijas Mākslas akadēmijas izstāžu zālē “Pilot” no 8. maija līdz 27. jūnijam skatāma balvas “Jaunais kurators!” ieguvējas Tīnas Pētersones izstāde “Lai iemīlētos, klikšķiniet šeit”.
“Tīnas Pētersones kuratoriālais priekšlikums šķita interesants izvēlētās tēmas dēļ, kas aplūko mūsdienu romantisko attiecību modeļus, kur dominē atsvešinātība un nepastāvīgums. Tas attiecīgi rezonē ar šī brīža globālo kultūras kontekstu. Izvēlētie mākslinieki (Irēna Andrejeva, Krišjānis Elviks, Elizabete Ezergaile, Konstantīns Žukovs), ar kuriem autore strādās pie projekta, lieliski atspoguļo šo tematiku un Tīnas pieteikumā ieskicē risinājumus, kas ir saistoši gan telpiski, gan saturiski,” tā balvas “Jaunais kurators!” piešķiršanu T. Pētersonei pamatojusi konkursa žūrija.
Mātes dienā – izsmalcinātā arfa “Lielajā dzintarā”. 9. maijā plkst. 19 Liepājas koncertzāles “Lielais dzintars” kamersērijā “Personīgi” skanēs īpaši Mātes dienai veltīts tiešsaistes koncerts, kurā starptautisku atpazīstamību iemantojušais, Berlīnē mītošais šveiciešu arfists, daudzu starptautisku konkursu laureāts Joels fon Lerbers atskaņos soloprogrammu, iepazīstinot klausītājus ar krāšņo, tembrāli bagātīgo mūzikas instrumentu un arfas virtuozo repertuāru.
Koncerta īpašā viešņa – pašmāju arfiste Dārta Tisenkopfa.
J. fon Lerbera izpildījumā skanēs Anrietes Renē, Nino Rotas, Gabriela Forē un Gijoma Konesona, Franča Lista, Bedržiha Smetanas un Jekaterinas Valteres-Kīnes, bet mūziķu duetā – Džona Tomasa mūzika.