6 triki preču izvietošanai 4
1. Lētākās preces (piemēram, ar atlaidi vai kam ir akcija) izvirza priekšplānā. To izmanto kā ievilināšanas metodi, lai pircējiem radītu priekšstatu, ka preces veikalā nav dārgas.
2. Preces pa pircēju virzības ceļu izvieto no lētākās uz dārgāko vai lēto liekot pamīšus ar dārgo.
3. Stendos vistuvāk pircējam liek preci, kurai īsāks derīguma termiņš.
4. Izmanto savienojamo preču principu jeb šķērspārdošanu. Piemēram, alum blakus noliek čipsus, spageti – kečupu, telpaugiem – augsni. Mudina pircēju vienas vietā nopirkt divas preces.
5. Kases tuvumā un ejās novieto impulsa preces. Pircējs tās neplānoja iegādāties, varētu mierīgi bez tām iztikt, bet, ja ir pa rokai, iemet preci iepirkumu grozā.
6. Pircējs parasti tirdzniecības zāles pirmo trešdaļu izstaigā ātrākā tempā nekā pārējo veikala daļu.
Produktu pārdošanas dinamika, mainot novietojumu plauktā
Balstoties uz pētījumiem, secināts: ja preci no augšējā plaukta pārvieto uz apakšējo, tās pārdošanas apjoms samazinās par 80%; preci noliekot pircēja acu augstumā, tā tiek pārdota par 45% vairāk, bet, preci pārvietojot tikai par vienu plauktu augstāk, tās apgrozījums pieaug par 10 procentiem.