Arhīva foto. “Gemoss” veikals-noliktava.
Arhīva foto. “Gemoss” veikals-noliktava.
Foto – LETA/Ieva Lūka

Mārketinga eksperts: Igauņi ilgāk apsver ieguldījumus attīstībā 0

Autors – Inguss Reizenbergs,  “Gemoss” mārketinga projektu vadītājs, Biznesa augstskolas “Turība” maģistrantūras students

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Strādājot ar igauņiem, redzu daudzas atšķirības biznesa pieejā. Igauņi bieži vien nepieņem citu viedokli, un viņi ilgāk apsver ieguldījumus attīstībā. Igauņu dzīves uztveri spēcīgi ietekmējis Skandināvijas tuvums, kas veido atšķirīgu pieredzi gan biznesā, gan ikdienā.

Panākumu atslēga – neatlaidīgs darbs un klientu atsauksmes

CITI ŠOBRĪD LASA

Mūsu pamatklienti ir uzņēmumi, kas darbojas sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un restorānu jomā. “Gemoss” gadu gaitā ir izveidojis sortimentu, kas vērsts tieši uz mūsu klientu vajadzību apmierināšanu. Klienti ir tie, kas runā labu par mūsu produktiem, līdz ar to atsauksmes ir mūsu veiksmes pamatā. Turklāt darbs ir nepārtraukts. Uzņēmums nevar apstāties savā izaugsmē tikai tāpēc, ka visi zina, ka tas ir tirgus līderis. Tirgus līdera pozīcija uzliek zināmu latiņu. Uzskatu, ka noturēt līdera pozīciju ir liels izaicinājums. Panākumu atslēga ir neatlaidīgs darbs, mērķtiecība un zinoši kolēģi. Ja cilvēkiem patīk tas, ko viņi dara, tad arī klientiem patīk, līdz ar to veidojas savstarpēja mijiedarbība.

Arvien vairāk cilvēku izvēlas darīt to, kas viņiem patīk

Pēdējos gados novērojam, ka pieprasījums pēc mūsu piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem pieaug, jo arvien vairāk cilvēku uzdrošinās sekot saviem sapņiem un pamatprofesiju nomainīt pret sirdslietu, piemēram, kūku cepšanu, kafijas gatavošanu. Starp mūsu klientiem ir pat daudzi līdz šim ne nozarē strādājošie, kuri nāk no juridiskās nozares vai finanšu sektora. Tā ir interesanta tendence, kas nākotnē pat varētu pieaugt, bet laiks rādīs.

Izglītošanas funkcija – biznesa nākotne

Mūsu uzņēmumā ir sava semināru zāle, kur veidojam paraugdemonstrējumus, rādām, mācām un stāstām par jaunākajām tendencēm. Uzskatām, ka tas ir veids, kā klientam dot vislabāko. Preci nopirkt var ikviens jebkur, bet jautājums ir par to, kā to izmantot? Būtiski ir parādīt produkta pielietošanu darbībā. Tāpēc regulāri aicinām nozares profesionāļus no Latvijas un ārzemēm, stāstām par tendencēm globālā līmenī.

Ikviena uzņēmuma lielākā vērtība ir zinošs personāls. Ir jāspēj piedāvāt ne tikai produktus vai pakalpojumus, bet arī pastāstīt, izglītot, iedvesmot, turklāt teju par par katru produktu. Ir būtiski, lai katrs produkts vai pakalpojums radītu pienesumu klienta biznesam. Uzskatu, ka tā var būt daudzu biznesu veiksmes atslēga nākotnē – spēt iedot zināšanas.

Reklāma
Reklāma

Vērtības – ne tikai uz papīra

Darbs mūsu uzņēmumā – tas ir kā dzīvesveids. No maza ģimenes uzņēmuma esam izauguši par 190 darbinieku lielu kolektīvu. Ikvienam, kurš šeit strādā, tas kaut ko nozīmē – mēs nedarām tikai “ķeksīša” pēc. Visi darbinieki ir darītāji, kuri neskaita stundas, un tas arī tiek novērtēts no vadības puses. Mēs strādājam kopā un mēs atpūšamies kopā, svinam svētkus, dodamies dažādos izbraucienos un darām citas kopīgas lietas. Lai sekmīgi darbotos, starp uzņēmuma pamatvērtībām ir jābūt gan darbiniekiem, gan attieksmei, gan klientiem, un būtiski, lai ikviens uzņēmumā strādājošais to iedzīvina savā darba ikdienā.

Kā sākām strādāt Igaunijā?

2014. gada martā “Gemoss” atvēra veikalu Igaunijā. Pateicoties Latvijas darbinieku pieredzei un apmācībām, uzņēmums ir ieguvis atpazīstamību. Ar regulāru dalību izstādēs, esam veicinājuši Gemoss popularitāti Igaunijā, īpaši mērķauditorijas vidū, un arī nozares profesionāļi pavisam noteikti atpazīst mūs starp līdzīgiem uzņēmumiem.

Strādājot ar igauņiem, redzu daudzas atšķirības pieejā biznesam. Igauņi bieži vien nepieņem citu viedokli, pirms to nav pieņēmuši par savējo. Igauņu biznesa uztveri ir ietekmējis Skandināvijas tuvums, cita dzīves pieredze. Iniciatīva par semināriem Igaunijā pārsvarā nāk no mūsu puses. Igauņi bieži vien gatavi tērēt naudu, kura vēl nav nopelnīta.

Igaunijas uzņēmuma vadība ir igauņi, savukārt veikala menedžeris ir no Latvijas. Pastāvīgi strādājam pie tā, lai Latvijas pieredzi pārnestu uz Igaunijas veikalu. Uz Igaunijas veikalu regulāri brauc somi, krievi, kuriem ir svarīgi, ka pretī ir zinošs cilvēks, kurš spēj palīdzēt, konsultēt.

Latvijā esam jau 25 gadus, Igaunijā jābūt tikpat. Pirms mūsu ienākšanas Igaunijā nebija veikala, kurā var nopirkt visu uzreiz, līdz ar to atvieglojam Igaunijas HoReCa uzņēmumu darbu. Tuvā nākotnē ir iecere atvērt arī “Gemoss” internetveikalu gan Latvijā, gan Igaunijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.