Rēzeknes 4. pasta nodaļas operatore Marija Čerņavska uzskata – kāds būsi pats, tādi būs arī apkārtējie: “Pozitīvais vairo pozitīvo!”
Rēzeknes 4. pasta nodaļas operatore Marija Čerņavska uzskata – kāds būsi pats, tādi būs arī apkārtējie: “Pozitīvais vairo pozitīvo!”
Foto: Valdis Semjonovs

Klienti sauc par zelta gabaliņu. Stāsts par divām spēcīgām latgalietēm 0

Draugs, padomdevējs, vienkārši labs cilvēks, ar kuru parunāt. Tādam mūsdienās jābūt pasta darbiniekam – atsaucīgam, komunikablam un laipnam. “Latvijas Pasta” organizētajā konkursā “Mans pastnieks 2018” tika noskaidroti, kuri, pēc klientu domām, ir pērnā gada labākie darbinieki katrā Latvijas reģionā.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Iepriekš stāstījām par Zemgales, Kurzemes, Vidzemes pasta darbiniecēm, šajā reizē – stāsts par divām spēcīgām latgalietēm. Dodamies uz Rēzekni un Pušmucovu pie pasta nodaļas operatores Marijas Čerņavskas un pastnieces Lienes Cimbaļukas.

Klienti sauc par zelta gabaliņu

Smaidīgā Marija Čerņavska mūs sagaida Rēzeknes 4. pasta nodaļā. Ir pusdienlaiks, un pastā rosība liela. “Apkalpošu klientu, un tad varēsim aprunāties,” saka Marija, kuru klienti sauc par zelta gabaliņu, jo pasta nodaļas operatore vienmēr esot ļoti izpalīdzīga un laipni atbildot uz visiem jautājumiem. “Kopumā pastā strādāju gandrīz 24 gadus, bet tieši Rēzeknē – desmit. Savulaik esmu dzīvojusi arī galvaspilsētā Rīgā, tur darbojos pavisam citā sfērā, tomēr nolēmu pārcelties atpakaļ uz laukiem.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pasta nodaļas operatores dzīvesgājums kopumā raibs, kādreiz Marija ir strādājusi arī par šuvēju un neilgu laiku pat Rīgas Centrālcietumā. Taču mīlestība pret dabu un laukiem viņas sirdī vienmēr bijusi liela, un Rīgā savu dzīvi viņa iedomāties vairs nespēj. Marija neslēpj, “Latvijas Pasta” apbalvojums bijis liels pārsteigums, bet ļoti patīkams. Arī siltie vārdi, ko Marijai veltījuši klienti un kolēģi, prātā palikšot vēl ilgi.

“Marija patiešām vienmēr ir ļoti laipna, pretimnākoša un izpalīdzīga. Cilvēks ar lielu atbildības sajūtu,” darbinieci raksturo “Latvijas Pasta” Latgales reģiona vadītāja Inga Raklinska. “Viņa nekad neatteiks, izdomās risinājumu, izpalīdzēs. Personiska attieksme pret kolēģiem, klientiem, pašaizliedzīgs darbs, augsta darba kvalitāte un drosme uzņemties jaunus izaicinājumus – tāda ir Marija, un mēs visi priecājamies un lepojamies ar savu kolēģi.”

Nav noslēpums, ka darbs ar klientiem reizēm var būt arī ļoti nogurdinošs. Taujāta, kā ikdienā tiek galā ar negatīvajām cilvēku emocijām, Marija skaidro: “Reizēm, kad kāds no klientiem ienāk pastā, jau redzu, ka viņš ir neapmierināts. To var ne tikai redzēt, bet pat gaisā sajust. Mana stratēģija ir pavisam vienkārša. Sagaidu šo cilvēku ar platu smaidu un laipnu attieksmi, kas viņam neviļus rada apmulsumu.

Reizēm nākas arī paklusēt, ļauju, lai cilvēks izrunājas, izdusmojas.

Cenšos neuztvert personīgi šīs negatīvās emocijas, bet, patiesību sakot, man ir ļoti laimējies ar apkārtējiem cilvēkiem. Lielākoties mani klienti ir laipni, tāpat arī kolektīvā un ģimenē jūtos ļoti labi. Manuprāt, tieši tādēļ uz dzīvi skatos pozitīvi un vienmēr cenšos tajā saskatīt labo. Esmu tiešām laimīga.”

Šobrīd “Latvijas Pasts” kļuvis krietni mūsdienīgāks, un par to Marijai īpaši liels prieks: “Strādāju ātrā tempā, un dažādi inovatīvi, progresīvi jauninājumi, kas pēdējā laikā pastā ieviesti, mūsu darbu ļoti atvieglo. Mums ir jauna mobilā lietotne, klienti par sūtījumu saņemšanu tiek informēti ar mobilās īsziņas palīdzību, pastā ieviesti arī elektroniskie paraksti ar digitālajām pildspalvām. Tas krietni atvieglo mūsu ikdienu un sniedz gandarījumu, ka arī mūsu darbavieta nestāv uz vietas, bet iet laikam līdzi. Agrāk uz pastu pārsvarā nāca seniori, bet tagad ikdienā strādājam arī ar gados jauniem cilvēkiem, kas internetā pasūta dažādas preces no Ķīnas.”

Visiecienītākie laikraksti šajā pasta nodaļā ir reģionālie laikraksti, žurnāli, kuros aprakstīta sabiedrībā zināmu cilvēku dzīve. Nacionālos laikrakstus lasa mazāk, iespējams, tas tādēļ, ka tajos lielākoties tiek aprakstīti notikumi galvaspilsētā. Marija uzteic “Latvijas Avīzes” kalendāru, kas gadu no gada nemainīgi atrodoties topa augšgalā.

Reklāma
Reklāma

Pastniecīte ar plašu un siltu sirdi

Pastniece Liene Cimbaļuka dzīvo Kārsavas novada ciemā Mežvidi. “Man šeit patīk, te ir svaigs gaiss, daba, meži. Dzīve pilsētā nav domāta man.”
Foto: Valdis Semjonovs

“Mūsu pastniecītei ir plaša un silta sirds. Viņa ciena gados vecākus cilvēkus, vienmēr aprunājas un ir patīkams sarunu biedrs. Sirsnīga, laipna un atsaucīga,” šādus vārdus klienti velta pastniecei Lienei Cimbaļukai, ar kuru tiekamies Ciblas novada Pušmucovas ciemā.

Pasta nodaļa šeit jau krietnāku laiku slēgta, taču, lai šejienieši varētu saņemt pasta pakalpojumus, Liene katru darbadienas rītu atbrauc uz pagastmāju, kur savā nelielajā darba telpā uzņem ciema ļaudis.

Lai vietējiem iedzīvotājiem piegādātu pastu un arī dažādas kancelejas preces, dienā Lienei jānobrauc ap 100 kilometriem, labi, ka esot mašīna.

“Ar riteni es to nevarētu izdarīt,” saka pastniece. ­Pastā viņa jau ir astoņus gadus. “Pastnieka ikdiena ir darbīga. Ceļos septiņos no rīta, astoņos izbraucu no mājām. Sākumā aizvedu mazbērnus uz bērnudārzu Kārsavā, tad dodos uz Pušmucovu. Šeit nostrādāju stundu un tad dodos pie klientiem uz mājām. Darbīgākās dienas man ir otrdienas un ceturdienas, kad iznāk reģionālie laikraksti.” Laikrakstus mūsdienās pasūta arvien mazāk, bet Liene piebilst, ka “Latvijas Avīzes” lasītāji iemīļojuši “LA” kalendāru, sakot, ka citu viņiem nemaz nevajagot.

Taujāta par situāciju un cilvēku dzīvi laukos, Liene stāsta: “Slikti jau mūsējiem neklājas. Kursē autoveikals, kas pieved maizīti, pienu, gaļu un citus produktus. Arī es atvedu saimniecības preces, piemēram, pulveri un ziepes, tāpat arī dažādas sēklas, ko pārdodam pastā. Taču cilvēkiem ir vientuļi. Daudzas mājas palikušas tukšas, un arī man ir klienti, kuri dzīvo attāli no sabiedrības. Kaimiņmājas izmirušas, cilvēks visu laiku ir viens, nav ar ko parunāt. Tādēļ jau pastnieka funkcija laukos ir tik svarīga. Vecajiem un vientuļajiem cilvēkiem ir ar ko parunāt, padalīties iespaidos, padiskutēt par politiku, pastāstīt, kā gājis pie ārstiem.”

Jauno cilvēku laukos esot arvien mazāk.

“Nav jau kur strādāt, citi atrod darbiņu kādā zemnieku saimniecībā, gaterī, bibliotēkā, veikalā, bet lielu ražotņu mums nav, tādēļ jaunus cilvēkus piesaistīt grūti.

Kā sprīdīši – dodas laimes meklējumos uz ārzemēm. Un kāpēc ne, ja tur par paveikto var saņemt trīs reizes vairāk nekā pie mums?”

Liene priecājas, ka, savulaik pašai zaudējot darbu pēc veikala likvidēšanas, viņai ticis piedāvāts tieši šis amats, jo darbs ar cilvēkiem esot viņas aicinājums.

“Liene jau no pirmās dienas savā kolektīvā ienāca ar vienkāršību un optimismu, kas spēj sniegt uzmundrinājumu gan ikdienas dzīvē, gan arī pēc kādām neveiksmēm,” atceras “Latvijas Pasta” Latgales reģiona vadītāja Inga Raklinska.

Pastniece vienmēr esot veidojusi aktīvu komandas garu, dažādās problēmsituācijās radusi risinājumu, veidojusi pozitīvu mikroklimatu, sniegusi priekšlikumus pasta piegādes uzlabošanā. “Mūsu Liene ir liela optimiste. Godīga, atbildīga, nosvērta, strādīga, latgaliski labestīga un ļoti izpalīdzīga.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.