Kravas novirza citviet, tostarp uz Latviju 0
Visur, kur ir stājies spēkā aizliegums, tirgotāji, tostarp lielākie naftas produktu nosūtītāji “Trafigura” un “Vitol”, ātri pārorientē sūtījumus citviet, piemēram, caur Spāniju un Latviju.
“Mēs datos redzam, ka kuģi no Apvienotās Karalistes ienāca Ventspils ostā Latvijā, un tas notika diezgan drīz pēc Beļģijas aizlieguma. No iepriekšējiem tirdzniecības datiem mēs zinām, ka Ventspilī “Vitol” piederošajā terminālī ir degvielas sajaukšanas rezervuārs, kas samērā ilgu laiku sūtīja netīro degvielu uz Nigēriju.”
Viņa runā par uzņēmumu “Vitol Terminal Latvia”, kas caur Roterdamā bāzēto kompāniju “Martank B.V.” pilnībā pieder starptautiskajai “Vitol” grupai. No Ventspils uz Āfriku dodas desmitiem degvielas kravas kuģu.
Šogad no “Vitol” uz Āfriku devās vairāk nekā 30 kuģu. Pēdējie divi Ventspils ostā piestāja nesen – oktobrī.
Arī pagājušā gadā vairāki desmiti kuģi no “Vitol” termināļa Ventspilī ar benzīna un dīzeļdegvielas kravām kursēja Āfrikas virzienā. Galamērķi ir dažādas Āfrikas valsts –Nigērija, Togo, Libērija, Gana un vairākas citas šī kontinenta zemes.
Faktu, ka “Vitol Terminal Latvia” viens no svarīgākajiem eksporta virzieniem ir Āfrika, apstiprina arī Valsts ieņēmumu dienesta muitas dati. Pēdējo desmit gadu statistikā redzams, ka “Vitol Terminal Latvia” benzīnu un dīzeļdegvielu eksportē uz 13 dažādām Āfrikas valstīm.
Dati rāda, ka uz Nigēriju “Vitol” eksportē vislielāko benzīna apjomu, kas ir apmēram 9,5 miljoni tonnu. Un šis apjoms ir vairākas reizes lielāks nekā uz citām Āfrikas zemēm.